Avatar billede mufasa1 Nybegynder
29. juli 2003 - 17:43 Der er 6 kommentarer

Genfinde forsvundne mails

Hej Kloge EDB-folk...

Jeg har haft problemer med at min PC frøs, hvilket jeg har afhjulpet ved at sætte en ekstra (meget gammel) harddisk i pcéren fjerne "bussen" fra den oprindelige harddisk og så installere XP på den gamle hvorefter jeg satte den oprindelige harddisk til igen og oprettede den som slave og den "nye" som master.

Dette fungerede "aner ikke hvorfor" men nu er problemet, at uanset om jeg klikker på Outlook express på den nye eller gamle harddisk (XP blev ikke slettet herfra, blot sat som slave) så kan jeg ikke finde mine gamle mails igen. Jeg har prøvet at trykke importer meddelelser, men computeren kan ikke finde dem på den gamle disk...

Bliver de slettet automatisk når der ligger 2 XP versioner eller er de derude et sted ??

Vær venlig at hjælpe hurtigst muligt !!!

MVH...
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
29. juli 2003 - 17:54 #1
Her skulle de gerne ligge: (en fil for repræsenterer en mappe i outlook)

C:\Documents and Settings\[ditbrugernavn]\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\[en nøgle]\Microsoft\Outlook Express
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
29. juli 2003 - 17:55 #2
jeg plejer bare at kopiere disse filer over i den tilsvarende mappe på den nye disk
Avatar billede mufasa1 Nybegynder
29. juli 2003 - 18:07 #3
Den gamle disk hedder F:\ men under documents and settings\brugernavn ---- og så kan jeg ikke vælge lokale indstillinger, hvad gør jeg så ?
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
29. juli 2003 - 21:30 #4
Har du oprettet den samme bruger + kode på den nye win. installation??

- jeg mener det er fordi der er sikkerhed på mappen. Men hvis du har oprettet den samme bruger + kode i den ny win. installation burde du kunne komme ind i mappen!
Avatar billede klojs Nybegynder
19. august 2003 - 20:30 #5
Du kan også prøve at kigge oppe på din webmail, om ikke de stadig ligger der. Med mindre den er sat anderledes op, skulle der gerne ligge en kopi der.
Avatar billede richardsen Juniormester
26. august 2003 - 01:44 #6
Jeg har det samme problem.
Dog kan jeg udmærket finde filerne, men OE vil ikke åbne dem.
Det eneste jeg gjorde var at "Kopier" og "Genindsæt" alle .dbx filerne
Der er ikke den ting (undtagen den rigtige) jeg ikke har prøvet.