Avatar billede skol Nybegynder
25. juni 2003 - 16:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan jeg ikke afspille mine videooptagelser på min DVD.

Hej
Jeg afspiller/indspiller mine videooptagelser gennem Ulead VideoStudio. Når de er redigeret, tekstet osv opretter jeg en fil i MPEG2 format og gemmer.
Efterfølgende brænder jeg via XP en kopi af filen.
Nu vil jeg gerne kunne afspille min film på min DVD maskine dvs i TV.
Det kan jeg ikke. Min DVD maskine kan iflg. brugsanvisningen afspille MPEG2. Hvad går galt.
På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2003 - 16:20 #1
Jeg kender ikke Ulead VideoStudio.
Men her er en guide til hvordan du laver din DVD film med Ulead MovieFactory 2.
http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/139093.php

Du kan hente en trial her: http://www.ulead.com/dmf/
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. juni 2003 - 16:20 #2
hvilken DVD er det?
kan CD-rommen aflæses i din PC uden problemer?
er MPEG2 filen, ukomprimeret?
Kan din DVD læse CD-R overhovedet?
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2003 - 16:22 #3
OK - Har jeg måske misforstået det ???
Er det en SVCD du vil lave ??? (både DVD og SVCD er mpeg2)
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2003 - 16:25 #4
Hvis der står på din DVD afspiller at den understøtter mpeg2, så menes der nok SVCD.
Men skriv hvilke mærke/model det er, så kan vi nok hurtigt få det opklaret.

Her er forøvrigt en guide til SVCD.
http://www.dvdrhelp.com/nerosvcd.htm
Avatar billede skol Nybegynder
25. juni 2003 - 16:31 #5
Min DVD er Dantax jeg ved ikke hvilket nummer. Der står på fronten at den understøtter VCD
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2003 - 16:33 #6
VCD er ikke mpeg2. VCD er mpeg1

SVCD og DVD er mpeg2. Så prøv da bare at lave en SVCD og se om det virker (se guiden jeg har linket til)
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2003 - 16:34 #7
Her kan du se en liste over forskellige Dantax DVD afspillere, og hvad de understøtter:
http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php?DVDname=Dantax&Search=Search
Avatar billede skol Nybegynder
25. juni 2003 - 16:43 #8
ok jeg prøver dit forslag tak