Avatar billede ghazaleh Nybegynder
13. december 2002 - 11:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

lægge to kategorier sammen

Jeg er selv lidt i tvivl, men jeg vil gerne lige høre andres mening.
Der er tit folk der lægger indlæg i forkerte kategorier, hvor de fx. ikke ved om det er et MySql spørgmål eller et PHP spørgsmål.
Kan man så ikke lave en php/mysql kategori og lignende kategorier, hvor man kan spørge folk, der er eksperter på 2 områder?
Det kan godt være, at det vil give for mange kategorier at holde styr på, derfor ved jeg ikke om det er en god idé, men hvad synes I?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
13. december 2002 - 11:13 #1
hvis man skulle gøre det, kunne man dele MySQL op i de sprog, som underkategorier, som man benytter sammen med MySQL, alstså en til PHP, en til ASP osv
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
13. december 2002 - 11:21 #2
ja det var også en mulighed. Nu var Mysql/php kun et eksempel. Der findes også andre kategorier, hvor folk kan være i tvivl om det skal være det ene eller det andet. fx. javascript/html.
En anden pudsig ting jeg har bemærket, var da jeg kiggede på "tynde klienter", der er næsten kun spørgsmål om bærebare computere, men det er måske et problem der er lidt sværere at løse.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2002 - 15:38 #3
Jeg stemmer meget imod, at JavaScript og HTML lægges sammen! Det er to vidt forskellige ting, og børnehaven fra dHTML-kategorien skal ikke lukkes ind i JavaScript også!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. december 2002 - 15:49 #4
børnehaven *ROFL*
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2002 - 15:51 #5
Det er måske lidt overdrevet, men der er mange i den kategori, der ikke kan finde på noget bedre at foretage sig end fx at skrive "det kan jeg ikke svare på". Derudover er folk så forfærdeligt point-liderlige derinde...
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. december 2002 - 20:35 #6
Forslaget er godt nok, men i praksis er det nok endnu ikke teknisk muligt.
Når vi har problemer med IT er det jo mæsten altid i et interface imellem 2 emner at problemerne opstår.
Det bliver for mange kategorier som du også selv er inde på.

Plus (som illustreret af de 'tynde' klienter), der er ikke meget fidus i at lave mere præcice kategorier, når det alligevel er så mange der ikke kan hitte ud af at bruge de kategorier der allerede er.

mvh JakobA
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
13. december 2002 - 22:44 #7
JakobA -> ja, jeg er jo nok tilbøjelig til at give dig ret. Men for at styrke kategoriinddelingen ville det være godt, hvis man kunne give spørgeren en bedre hjælp til at placere sit spørgsmål korrekt.
Jeg håber i hvert fald, at det kan forbedres på en eller anden måde, men hvis det ikke bliver ved sammenlægning, så er jeg nok løbet tør for idéer lige pt.