Avatar billede zliber Nybegynder
11. december 2002 - 02:15 Der er 13 kommentarer

Gamle brugere?

Jeg sidder sommetider og bladrer de ældre ubesvarede spørgsmål igennem, men somregel viser det sig at opretteren af spørgsmålet er inaktiv, og man derfor ikke hjælper nogen ved at svare, og heller ikke kan modtage point for svaret.
Jeg synes i burde slette spørgsmål oprettet af en bruger, som opsiger sin konto.

Udover det synes jeg i burde sætte en grænse før pointdeling.
Man kunne for eksempel sige at har der ikke været indlæg til et spørgsmål i f.x 2 måneder, så bliver det lukket!

Kort sagt - Jeg synes der er for mange spørgsmål i omløb, of derfor også sommetider lidt svært at svare.

Jeg VED godt det er meningen at man også skal kunne søge tilbage i de gamle spørgsmål/svar... Men kunne i så ikke lave et forum eller noget til inaktive spørgsmål med svar?

Sådan eksperten blev delt op i 2 dele:
1 del hvor der var nye (2 måneder f.x) ubesvarede spørgsmål!
og 1 del hvor der er gamle lukkede spørgsmål og svar.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
11. december 2002 - 02:48 #1
Ville det ikke være nemmere hvis man "bare" lavede en funktion på Eksperten, så der under "Kommentar" og "Svar" i venstre side står "Spørgers konto er ikke aktiv" eller lignende?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
11. december 2002 - 02:49 #2
Jeg tror bare admin har for travlt til at lave nye forbedringer af siden hele tiden :/
Avatar billede ladyhawke Novice
11. december 2002 - 07:46 #3
Tjoh, men dette forslag har været stillet før i forskellige varianter...

f.eks.
http://www.eksperten.dk/spm/248529
Avatar billede ladyhawke Novice
11. december 2002 - 07:57 #5
Det ville faktisk være rart hvis der stod at kontoe var inaktiv (evt. angivet med et flag i listen, men ellers kunne spørgsmålet vel bare lukkes og pointene returneres til den inaktive konto, for der er jo ingen der kan få pointene alligevel...

Der er i øjeblikket over 43000 åbne spørgsmål på eksperten, men hvor mange af den er stillet inden for de sidste 6 mdr.
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
11. december 2002 - 18:08 #6
Man skal da ikke lukke gamle spørgsmål det er da en af de letteste veje til at få hjælp på eksperten
Avatar billede zliber Nybegynder
11. december 2002 - 20:27 #7
Tobias Cool - Læg mærke til hvad jeg skriver...
LUKKE gamle spørgsmål for pointgivning...
Og så evt. overføre dem så man kan søge på lukkede/afsluttede spørgsmål alene.
Sådan så der er en bunke spørgsmål hvor det er muligt at hente point hjem, og en bunke hvor alle de "udløbede" bliver smidt over...
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2002 - 20:37 #8
Jeg synes, det ville være en god idé som fiskesuppe siger. Evt. gøre brugerens navn rødt, hvis kontoen er inaktiv.
Avatar billede zliber Nybegynder
11. december 2002 - 20:38 #9
Ja, det er også en hel klar mulighed...
Det ville bare være dejligt hvis nogle admins også kiggede her :P
Avatar billede ladyhawke Novice
18. december 2002 - 15:31 #10
tobias Cool>> at lukke et spørgsmål betyder bare at der er "accepteret" et svar og at spørgmålet derfor ikke står åbent mere (markeret med blåt flag), du kan jo sagtens søge i dem alligevel...

Det er bare irriterende at spørgsmålene bliver ved med at stå åbne, nogkle af dem i flere år!!!
Avatar billede zliber Nybegynder
18. december 2002 - 15:38 #11
Netop "ladyhawke" -
Derfor ville det være fedt hvis nogle ADMINS kiggede på dette her, og måske udarbejdede en løsning...

Vi må bare håbe...
/zliber
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
18. december 2002 - 16:22 #12
Det er sq da træls når man har svaret på et spørgsmål og manden så bare går også går der en måned også forsvinder pointene
Avatar billede ladyhawke Novice
18. december 2002 - 17:51 #13
tobias cool>> som det er nu er der en masse points som aldrig vil blive uddelt, fordi spørgsmålene er oprettede at nogen, hvis konto er lukket, eller som bare ikke gider lukke deres spørgsmål. Eftersom coadmins ikke har mulighed for at lukke disse spørgsmål, så sker der ikke noget... Du får jo ikke nogen af disse points alligevel, så der er da ingen grund til at ærgre sig, det er bedre hvis de bliver lukkede efter et passende tidsrum... (måske 3 mdr. eller sådan noget)