Avatar billede Slettet bruger
01. december 2002 - 18:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mangelfuldt regelsæt ang. henvisende spørgsmål

I dette spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/289682
... fandt jeg ud af, at der egentlig ikke står noget i reglerne om, at der er forbudt at oprette henvisninger/referencer til andre spørgsmål. Og så vidt, jeg husker, er der da mange spørgsmål, der gennem tiden er blevet lukket på denne baggrund.
Derfor foreslår jeg en hurtig opdatering af Ekspertens regelsæt, så det kan blive slået fast én gang for alle, at sådanne ting er forbudt, da en masse henvisninger bare vil skabe kaos!

Med venlig hilsen
PhoenixV
Avatar billede fcs Novice
01. december 2002 - 19:08 #1
Se pkt. 2.1.11 i reglerne. Det er denne regel der tolkes bredt. Dvs. du må ikke oprette to ens spørgsmål eller et spørgsmål og en (eller flere henvisninger). Det kan dog godt være at det skal pensles mere ud ;-)

Med venlig hilsen

FCS/CoAdmin
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2002 - 19:13 #2
Ja, det er rigtigt, men teknisk set er det jo ikke det samme spørgsmål, da man ikke forventer at få svar i et referencespørgsmål. Så en udpensling ville være på sin plads, synes jeg.
Evt:

11. oprette samme spørgsmål flere gange eller oprette spørgsmål, der henviser til et andet. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2002 - 19:14 #3
der henviser = der udelukkende henviser
Avatar billede fcs Novice
01. december 2002 - 19:15 #4
Det kan du have ret i. Jeg sender Admin en mail ;-)
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2002 - 19:19 #5
Det lyder godt. Lader lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu, hvis der nu var andre, der havde noget at sige i denne sammenhæng...