Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
12. november 2002 - 21:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mobilnummer på bruger

Nu ved jeg ikke, om spm'et hører til i den rigtige kategori, men hvordan får man fat i mobilnummeret på en wap-klient?
Avatar billede medions Nybegynder
12. november 2002 - 21:56 #1
Det gør det ikke...:

Kategorioversigt -> Programmering -> (D)HTML -> WAP

//>Rune
Avatar billede htm Nybegynder
12. november 2002 - 22:08 #2
Du kan ikke få at vide hvilket telefonnummer klienten har, det ville også være noget af en sikkerhedsbrist! Du kan får fat i så mange andre infomationer, såsom telefon, IP-adresse, hvem man kalder op via, osv osv. prøv og wap ind på http://wap.gemal.dk der kan du se de oplysninger du kan hive ud af klienten!
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
12. november 2002 - 22:20 #3
htm >> Hvorfor skulle det være en sikkerhedsbrist? Jeg ville egentlig finde det meget naturligt, hvis det kunne lade sig gøre...
Avatar billede htm Nybegynder
12. november 2002 - 22:25 #4
Tja jeg ved ikke om det desideret vil være en sikkerhedsbrist - men der er sikker mange der ikke ønsker at wapsider lagre ens telefonnummer uden at have givet lov til det! Desuden vil det være et brud på dataloven, da man ikke må lagre personlige oplysninger om en bruger uden at denne har givet tilladelse til dette!

Det ville være det samme hvis du kunne få fat i fastnettelefonnummeret på en dialup forbindelse! WAP er i virkeligheden en telefon der kalder op via modem til en server og får tildelt en IP, præcis som en dialupforbindelse
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
12. november 2002 - 22:34 #5
Snakken kører videre på http://www.eksperten.dk/spm/282710