Avatar billede melange Nybegynder
11. november 2002 - 00:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forhåndsvisning

Så, nu må det være min tur at komme med et ønske til eksperten :)

Jeg kunne godt tænke mig en knap som hed 'forhåndsvisning', og det af to primære grunde:

1) Når man sidder og prøver at besvare et spørgsmål hænder det at man skriver hurtiger end fingrene kan følge med, og en ellers så flotte teskt bliver fyldt med tryk/stavefejl :(

2) Har man skrevet en længere tekst, kan det være svært og sidde og læse den i boksen, og har man omskrevet en sætning flere gange, så det er endt op med at blive noget sludder, er det heller ikke altid man kan se det fordi man har brug for at se på teksten med friske øjne.

3) Nogle gange kan man have brug for at lave små tegninger. Det kunne fx være mig som gerne ville vise hvordan min tabelstruktur i min database ser ud. Jeg bruger så lang tid på at lave en flot lille tegning, af min  tabel, men når jeg poster min tekst er skrifttypen jo anderledes og det hele er ødelagt :'(

Alle disse problemmer kunne løses med en knap som hed forhåndsvisning.
Her kunne man se sit eget svar/spm som det vil se ud når det bliver postet, med friske øjne, og den rigtige skrifttype.

Det eneste argument for jeg kan finde på er at det skulle være krævende for serveren, men jeg synes helt klart at fordelene er så store at serveren bare må leve med den *lille* ekstra belastning.
Avatar billede dmcn Praktikant
11. november 2002 - 00:20 #1
Udemærket forslag - kan forestille mig mange tilfælde hvor det er nyttigt. Serverbelastningen kan sagtens minimeres, hvis admin blot henter indholdet af tekstfeltet og smider det op som body i et popup-vindue.
Jeg skal da gerne bidrage med kodningen, hvis admin synes han har for travlt til at lave det. :)
Avatar billede ice Nybegynder
11. november 2002 - 07:10 #2
Det lyder meget fornuftigt, da jeg i længere tid har spekuleret på en anden mulighed. Nemlig redigering i teksterne, men dette kan give store problemer i pointafsigelser, da folk kan skrive svaret efter. Din idé derimod lyder god, og det kan jo være at admin tænker over det. Dog tror jeg vi skal regne med at det bliver en Pro funktion :(

//ICE
Avatar billede hermandsen Juniormester
18. november 2002 - 23:48 #3
Kan ikke helt se hvorfor... Sorry, men nej!

WindowsTast+R -> skriv "notepad", tryk Enter og kopier hele indholdet fra Eksperten over i Notepad...

Der kan du så bare vise det med den rigtige skrifttype og hvad du nu ønsker...

Funktionen ville ikke kræve så meget at lave, men jeg tror meget sjældent at den vil blive brugt!

Just my 5 cents!
Avatar billede melange Nybegynder
17. december 2002 - 15:13 #4
lukker