Avatar billede holeinthewall Nybegynder
19. oktober 2002 - 13:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mono space

Det ville være næmmere at skrive svarende, hvis de blev skrevet med en mono spaced font.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2002 - 13:28 #1
Hvad er en Mono space font ??
Avatar billede nicklasb Nybegynder
19. oktober 2002 - 13:30 #2
Det er en font hvor alle karakterene fylder lige meget.. Fx så man kan tegne med bogstaverne..
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2002 - 13:35 #3
okay, hedder fonten Mono space eller er det bare en betegenlse ??
Avatar billede a1a1 Novice
19. oktober 2002 - 15:00 #4
en betegenElse ...:)
Avatar billede intel4004 Novice
19. oktober 2002 - 15:04 #5
Når man indtaster sit svar eller kommentar så står det med Courier New(eller en der ligner) altså en monospace font. Men du har ret, at det ville være smartere hvis siderne også blev vidst med en monospace font...

Intel4004
Avatar billede intel4004 Novice
19. oktober 2002 - 15:06 #6
test
skal
skov
halv
fisk
meld
tamt
spil

Bare en test :)
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2002 - 18:04 #7
Men monospace fonte er enormt trættende at se på; specielt hvis man gør det i et stykke tid.
Avatar billede hermandsen Juniormester
19. november 2002 - 01:07 #8
phoenixv har ret...
Jeg mener det er blevet bevist at Verdana er den mest læsevenlige skrifttype til internet brug...

Desuden hører ansii-art ikke hjemme på Eksperten, så hvorfor skal vi kunne tegne med teksten!? :)

Og så er det vist ved at være spørgsmål-lukke-tid! ;)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
19. november 2002 - 14:51 #9
hmm.. kunne man ikke få muligheden for at markere teksten så, og så vælge at den del skulle være med en mono spaced font?? Det var da en ide..
Avatar billede hermandsen Juniormester
19. november 2002 - 15:10 #10
>>nicklasb
Der har været tale om et <ecode>-tag som f.eks. kunne bruges til programmerings-delen så koden lettere fremgik...

Altså:

<ecode>
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
  ShowMessage('Hello World!');
end;
</ecode>

Det kunne så farve teksten rød eller noget, men vi fandt det overflødigt (og måske dumt), da mange n00bs hurtigt ville lave smarte tags til deres navn...

F.eks.:
Jeg <ecode>styrer</ecode> bare <ecode>for</ecode> jeg <ecode>er</ecode> en <ecode>kæmpe</ecode> sej <ecode>scriptkiddie</ecode>

Hvis man skal se det i en mono spaced font, så vil jeg anbefale at kopiere indholdet ud i notepad eller noget... Det tager ikke mange nano! ;)