Avatar billede thrill Nybegynder
02. oktober 2002 - 11:51 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Grafikkort til Autodesk Inventor ?

Kan et Geforce 4 4600 bruges i forbindelse med Inventor, eller skal man bruge et specielt 3D kort til dette ? (maskinen skal bruges som en hjemmearbejdsplads)

Link til Autodesk Inventor :

http://usa.autodesk.com/adsk/section/0,,841506-123112,00.html
Avatar billede congame Nybegynder
02. oktober 2002 - 18:03 #1
Her har du systemkravene:

For training and assemblies smaller than 100 parts (minimum): Intel® Pentium® based PC with 266MHz processor or better and 128MB RAM
For small assembly modeling (up to 1000 parts): Pentium II or Pentium II Xeon or equivalent processor, 450MHz or faster, with 256MB RAM
For large assembly modeling: Pentium II or Pentium II Xeon or equivalent processor, 600MHz or faster, with 512MB RAM
Microsoft® Windows® XP Professional, Windows 2000 Professional (SP1 or better recommended), Windows NT® 4 (SP6 recommended), or Windows Me (for training or home use only)
360MB free disk space (460MB if Content Library is installed)
Microsoft Internet Explorer version 5.5
Microsoft Excel 97 or newer
Microsoft NetMeeting 3.01 (for online collaboration)

Der stå ikke noget om hvilket grafikkort du skal bruge, men jeg kan garantere dig at hvis din pc overholder kravene, og du køre med det grafikkort har du ingen problemer med at køre inventor.
Et mindre grafikkort kunne også nemt klare jobbet
Avatar billede thrill Nybegynder
02. oktober 2002 - 18:18 #2
Det jeg tænker på, er om et program som Inventor ikke køre under OpenGL ? På mit arbejde er der Wildcat grafikkort i de maskiner der bruges der, og det koster noget der ligner 10K for sådan et kort.
Avatar billede congame Nybegynder
02. oktober 2002 - 21:46 #3
jamen geforce4 ti 4600, understøtter skam OpenGL.
Avatar billede thrill Nybegynder
03. oktober 2002 - 12:43 #4
Det lyder helt fint, men vil det være en fordel at vælge et Matrox kort istedet for, f.eks. Parhelia ?
Avatar billede congame Nybegynder
03. oktober 2002 - 13:20 #5
Det kan du godt købe istedet det er alt efter hvad din pengepung sige
Avatar billede thrill Nybegynder
03. oktober 2002 - 22:16 #6
Spørgsmålet er om det vil give nogen forbedring med et Parhelia kort ?
Avatar billede thrill Nybegynder
04. december 2002 - 21:44 #7
.
Avatar billede 9eller Nybegynder
12. maj 2003 - 09:16 #8
Prøv dette link : http://www.autodesk.com/us/inventor/graphic_cards/

Geforce kortet virker ok, indtil du åbner 10 parter eller vinduer.