Avatar billede deurell Nybegynder
24. september 2002 - 16:12 Der er 7 kommentarer

farve på noten accepteret svar og afvist svar

det kunne være lækkert, for at skabe et lettere overblik over brugbare indlæg til et spørgsmål, hvis accepteret eller afvist svar stod henholdsvist med grøn og rød skrift.
Avatar billede Jman Praktikant
24. september 2002 - 16:25 #1
er det et brugbart indlæg hvis svarret er afvist ?
Jeg er ikke sikker på hvad du mener, men er det ikke det samme, som med de små flag der ud for hvert sp. i oversigten ?
Avatar billede deurell Nybegynder
24. september 2002 - 16:32 #2
nej det er ikke det samme......
Grunden til at det ville være fint med disse "farvekoder" er at der kan eksisterer mange forskellige svar i et spørgsmål.
Der kan være 25 indlæg med meget f.eks meget uoverskueligt kode.
5 indlæg kan være accepteret og 7 kommentarer og resten afvist......for hurtigere (rent visuelt) at kunne skelne de accepterede indlæg fra de afviste kunne man bruge ovennævnte farvning af svartypen. Som det er nu er de jo alle sorte.
Avatar billede dmcn Praktikant
24. september 2002 - 16:43 #3
Accepterede svar markeres allerede i form af en blå linie ud for det. Eks.: http://www.eksperten.dk/spm/261894
Avatar billede deurell Nybegynder
24. september 2002 - 16:47 #4
så er det vel ikke tydeligt nok......jeg har aldrig lagt mærke til det.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2002 - 12:04 #5
Det kunne hurtigt blive en uoverskuelig affære med for mange farver. Derudover er det en åndssvag idé kun at se på de accepterede svar. For det første fordi spørgeren ofte kommer til at trykke forkert, når han accepterer et eller flere svar, for det andet fordi spørgeren ofte ikke fatter meningen med et ellers korrekt svar og derfor afviser det, og for det tredje fordi det vil uddybe emnet, hvis man tager sig sammen til at læse hele tråden!
Avatar billede deurell Nybegynder
28. september 2002 - 12:51 #6
phoenix>man kan jo ikke basere en ide på at folk ikke tænker sig om. Desuden snakker jeg om 2 farver og ikke en masse. Men du har nok ret i at folk ikke altid ville kunne finde ud af det
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2002 - 15:33 #7
Det kan man da i høj grad! Brugervenlighed opnås ved at prøve at dække alle fejlområder.
2 farver er også en masse, hvis nu 3 svar er accepteret og 5 afvist!