Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. september 2002 - 16:24 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge mig på

Jeg har nu igen det problem at jeg ikke kan logge mig på eksperten. Jeg har før haft problemet men det gik i sig selv igen. Nu har jeg ikke kunne logge mig på de sidste 2 dage, uden at ekspertens hjælp. Jeg har fået tilsendt en mail, og er kommet på via link herfra. Det har jeg måtte ty til flere gange idag. Hvad er problemet? Har I en løsning på hvad der kan være galt, og i så fald hvad jeg skal gøre.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. september 2002 - 16:37 #1
hvis du bruger Zone Alarm kan det være indstillingen af Cookies og du kan så ikke logge dig på, har prøvet samme sag da jeg opdaterede Zona Alarm.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. september 2002 - 20:54 #2
Har ikke Zone Alarm. Kunne igen ikke logge mig på, fik denne meddelse: Serveren blev ikke fundet, eller der opstod en DNS-fejl
Internet Explorer. Prøvede at deaktivere Norton Firewall men det hjalp heller ikke. Lidt surt at jeg hver gang jeg skal logges på, skal have sendt en indgang via mail. Hvor skal jeg lede efter fejlen henne. Jeg har ikke før haft problemer på denne computer, og der skulle ikke være lavet noget om.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. september 2002 - 22:06 #3
ja, så ved jeg faktisk ikke hvad det kan være!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. september 2002 - 23:15 #4
Retaxes >>>  Nej, jeg ved det heller ikke. Denne gang kom jeg helt selv ind :-)) men da jeg lige afviste dit svar, kom den igen frem med den side om at serveren ikke blev fundet. Jeg gik et trin tilbage, og var så her igen og så at nu var dit svar afvist. Mærkeligt. Er der ikke andre som har gode ideér? Hvem skal jeg ellers spørge? Her tænker jeg på er det den rigtige gruppe den her eller hvad?
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. september 2002 - 10:30 #5
hvilket styresystem bruger du.
Bruger du enten Win2k eller WinXP kan du prøve flg.:
Gå i Start>Kør og skriv sfc /scannow - sæt din CD i drevet og tryk på Enter.
sfc /scannow udskifter evt. korrupte systemfiler med originale og gør ellers ingen skade!
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. september 2002 - 10:31 #6
du får ingen besked efter hhv. 15 eller 30 miniutter, men genstart og se hvad der sker.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. september 2002 - 11:23 #7
Retaxes >>>  Var ikke på Nettet igår og havde derfor ikke set din kommentar. Jeg er efter flere forsøg kommet ind af mig selv nu. Jeg kan ikke forstå det, jeg sidder på to forskellige computere og det er nøjagtig det samme på begge to. Det ene styresystem er XP og det andet er Win 98 SE. Jeg tror ikke at det så kan være noget med systemfilerne, det lyder da mærkeligt at det er begge maskiner på en gang. Kan det ikke være noget med mit logon på eksperten som der er noget galt med? Kan det evt. være noget med min router?
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. september 2002 - 11:30 #8
ja, så ved jeg ikke hvorfor, måske en anden ved hvad der er galt.

Som du selv er inde på kan det jo ikke være systemerne der er noget galt med.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. september 2002 - 02:23 #9
retaxess>>>> prøv at se på dette link som jeg har fundet, og som omhandler samme problem som jeg har. http://www.eksperten.dk/spm/127542 Også denne gang måtte jeg logge mig på via den mail som jeg fik eksperten til at sende mig ved glemt kodeord. Der er en ting som jeg ikke forstår i det omtalte link. En person omtaler at man kan kopiere linket i  mail og derefter sætte det op i adresselinjen. Hvad menes der egentlig med det? fra hvilken mail. Den mail man får virker jo kun den ene gang man ikke kan logge på, jeg kan ikke se hvilken anden mail som menes.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2002 - 08:17 #10
det skulle ikke være nødvendigt at kopiere linket til adresselinien i IE, det er nok at man trykker på linken, virkningen er den samme.

Jeg vil foreslå dig at du kontakter Admin i dag eller i morgen, han er lige hjemkommet fra ferie.

Jeg har selv været ude for at jeg ikke kunne logge mig på, det lykkedes Admin at få mig ind i varmen igen, men vi fandt aldrig ud af fejlen.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. september 2002 - 00:01 #11
Nu har jeg haft fat i Admin og jeg er stadig aktiv i eksperten. Jeg kan stadig ikke logge mig på eksperten på mine to pcér, men på en tredje meget gammel pc kan jeg godt logge mig på. Styresystemet på den gamle pc er Win98 Se lige som på en af de andre maskiner, og jeg har været inde og tjekke de forskellige indstillinger. Jeg kan ikke se nogen forskel på indstillingerne her og på den lidt nyere maskine som ikke kan logge sig på. Admin siger, at når jeg godt kan logge mig på, på den gamle maskine kan han ikke hjælpe mig, så skal jeg stadig søge hjælpen her på denne side. Er der nogen som kan fortælle mig hvad pokker det er som jeg skal lede efter for at få det til at virke igen. Håber meget i kan hjælpe mig.
Hilsen Anette
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. september 2002 - 09:42 #12
kan du checke de 2 maskiner og se om der skulle være en firewall der er slået til.

Du kan også prøve at kopiere Eksperten cookies fra den gamle maskine til de 2 andre maskiner.

På en eller anden måde kan Eksperten ikke se din cookie.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. september 2002 - 13:36 #13
retaxes>>> Har nu prøvet at kopiere cookie ind på de andre maskiner. Dette alene virkede ikke, men hvis jeg inden jeg gik på Nettet samtidig deaktiverede Norton firewall, kan jeg godt logge mig på. Har du evt. et lille tip om hvor jeg skal lave en ændring i Norton så jeg ikke skal deaktivere. Selvom du ikke har, skal du selvfølgelig have dine point, samt en stor tak for hjælpen.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. september 2002 - 13:37 #14
retaxes>>>> skriv lige et svar så jeg kan give dig dine point.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. september 2002 - 14:07 #15
Jeg kan desværre ikke huske hvor i Norton firewall man kan give denne cookie tilladdelse til at passere firewallen, du må lige gennemgå mulighederne, evt. under Norton hjælp!
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. september 2002 - 14:08 #16
Selvfølgelig skal du ikke deaktivere firewallen, blot sørge for at lige netop denne cookie skal ha' lov til at passere.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
21. september 2002 - 00:25 #17
Så fik du dine point for alle dine gode svar. Tak for det.
Jeg må dog tilstå at jeg stadig idet jeg logger mig på må deaktivere Norton, for ellers kan jeg ikke komme ind. Kan ikke finde det sted hvor jeg skal tillade lige netop denne cookie. Men du skal i alle tilfælde have tak for alle dine anstrengelser. Anette
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. september 2002 - 19:45 #18
Som sagt har jeg ikke lige den Norton installeret, så du må lige bruge en times tid på at finde det punkt hvor du kan tillade cookien at passere.

Siger tak for pointene ;o)