Avatar billede hermandsen Juniormester
08. september 2002 - 17:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Brugerstatus ud for "Kommentar: [bruger] Oprettelsesdato"

Hejsa alle mine totalt yndlingseksperter!

Jeg fik lige en løs ide som jeg tænkte at jeg ville involvere jer i.

Jeg synes ofte det er irriterende at skrive et indlæg i et spørgsmål, poste det og så finde ud af brugeren som indlægget var henvendt til, er blevet deaktiveret!

Var det derfor ikke en ide at lave højre side om til noget i retning af:

Kommentar: hermandsen
Status: Aktiv

Så skulle status kunne være:
Admin
CoAdmin
Aktiv
Ikke aktiv

Det undgår også forvirring omkring hvem der er coadmin og hvem der ikke er. Status kunne dog også bare være "Aktiv", "Ikke aktiv"

Hvis ovenstående ikke er opnåeligt, kunne status i det mindste så ikke stå ud for spørgers bruger? Så slipper man for svar der ikke kan bruges til noget!

//hermandsen
Avatar billede skwat Praktikant
08. september 2002 - 17:40 #1
Problemmet er jo nok at CoAdmin nogen gange skal optræde som bruger andre gange som admin
Avatar billede hermandsen Juniormester
08. september 2002 - 17:41 #2
>>skwat
Derfor kunne man også bare nøjes med Status: "Aktiv" eller "Ikke aktiv"... Det er bare for at se om den bruger man skriver til rent faktisk får det man skriver...
Avatar billede Noone Nybegynder
08. september 2002 - 18:21 #3
Hvis man kigger på bruger info kan man se om det er en co-admin eller ej, (http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=fcs) Det behøver ikke stå andre steder.

Co-Admins gør altid opmærksom på at de er co-admins når de optræder som co-admins. På alle andre tidspunkter er det ligegyldigt at vide. Der er desuden en liste på http://www.eksperten.dk/coadmin/list.phtml.

Hvad angår brugerens status er det også rimligt urelevant information IMO.
Avatar billede hermandsen Juniormester
08. september 2002 - 18:34 #4
>>chanoa
IMO?
Avatar billede Noone Nybegynder
08. september 2002 - 18:59 #5
In My Opinion = Efter min mening.
Avatar billede hermandsen Juniormester
08. september 2002 - 19:11 #6
Arh, okay! :)

Jeg venter lige et par dage med at lukke for at høre om der er andre der har en mening! ;)
Avatar billede fcs Novice
09. september 2002 - 09:15 #7
Som Chanoa skriver kan man se at vi  er CoAdmins under vores brugerprofil. Vi forsøger at skrive det i vores indlæg hvis vi optræder som CoAdmin i et spørgsmål, men det hænder da selvfølgelig at vi glemmer det ;-) At skrive om brugeren er aktiv eller ej er da en udemærket ide, men personligt synes jeg at funktionen ikke er så nødvendig, specielt set i forhold til den yderligere belastning man vil udsætte serveren for i et givent spørgsmål. Hvis der bare er kommentarer/svar fra ti personer i et spørgsmål, vil det medføre ti yderligere "træk" i databasen for at checke om brugerne er aktive og et vil nok nedsætte serverens hastighed så meget at jeg ikke synes at det er det værd. Blot min mening ;-)

Hygge

FCS - Som er CoAdmin, men blot giver udtryk for sin egen mening ;-)
Avatar billede hermandsen Juniormester
09. september 2002 - 10:00 #8
>>fcs
Jeg tror jeg vil godtage din kommentar som et svar! Takker for din mening! :)

Lukker!
Avatar billede fcs Novice
09. september 2002 - 11:03 #9
Det var da så lidt - tak for dit forslag. Det er alle de forslag som kommer fra brugerne som er med til at styre udviklingen af eksperten. Det er måske ikke så mange af dem der udmynter sig i konkrete ændringer, men de er med til at give et billede af hvor brugerne vil hen med eksperten og det er fedt ;-)
Avatar billede hermandsen Juniormester
09. september 2002 - 11:35 #10
Jamen selvfølgelig! :)
Det jeg venter mest på lige nu er expNOTE!!! Tror det bliver rigtig fedt!!! :)
Avatar billede fcs Novice
09. september 2002 - 11:39 #11
Jeg venter også spændt ;-)