Avatar billede martin_fs Nybegynder
08. september 2002 - 17:26 Der er 6 kommentarer

Vælg mellem to slags design?

Hej!

Er der nogle, der har en form for script, der gør det muligt at lade brugerne skifte mellem to design på éns side? Har lige lavet et splinternyt design til min side, men vores brugere er lidt i splid, hvad angår bedømmelsen.

Derfor ville det jo være ideelt, hvis man kunne skifte mellem vores nuværende og det forhåbentligt fremtidige design.

Der er kun farverne og et enkelt logo til forskel fra de to. Brugerens valg skal huskes, så man ikke skal vælge hver gang.

Håber, I kan hjælpe, gerne i en fart.
Avatar billede ckh Nybegynder
08. september 2002 - 17:30 #1
Det kan lade sig gøre med forskellige CSS-scripts. Prøv at klikke under "presentation" her:

http://www.meyerweb.com/eric/css/
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
08. september 2002 - 17:34 #2
Følger lige med...
Avatar billede lillebror Nybegynder
08. september 2002 - 17:37 #3
typisk ralle, han følger med i alt :P
Avatar billede lillebror Nybegynder
08. september 2002 - 17:38 #4
Jeg vil mene det ikke kan lade sig gøre i DHTML alene, man skal enten benytte ASP eller PHP for at kunne huske brugernes valg, men det er til gengæld også lige så let som en fedtfattig lagkage at lave det i php :)
Avatar billede ckh Nybegynder
08. september 2002 - 17:42 #5
Helt basic handler det om at lave layoutet så det er defineret i css-delen og ikke i html-delen. Derefter kan brugeren, for eksempel ved at trykke på en knap, vælge det han/hun foretrækker. Brugerens valg huskes med en cookie.

Du kan se et temmelig simpelt eksempel på at skifter font og skriftstørrelse her:

http://www.alistapart.com/stories/alternate/
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
08. september 2002 - 18:12 #6
Hehe lillebror jeg følger med hist og her :)