Avatar billede michael-k Nybegynder
08. september 2002 - 13:20 Der er 50 kommentarer og
1 løsning

Ryd op i brugerne ??

Har et lille forslag. Er det ikke på tide at ryde op i brugerne her på eksperten. Måske det bliver noget af en opgave men det er der nok nogle der ved bedre end mig.
Jeg prøvede at hjælpe en i går og fandt ud af han faktisk aldrig har accepteret et svar ud af de 11 spørgsmål han har stillet.  Ved ikke hvor mange der ikke gør det men har på fornemmelsen der er nogle stykker.
Det er skide irreterende at hjælpe sådan nogle folk som man finder ud af aldrig vil acceptere ens svar selvom man har brugt tid på at hjælpe dem. Ved ikke hvad der sker oven i hovedet på sådan mennesker men syntes ikke der er plads til sådan folk på et forum som dette.
Så måske en god ide ?
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. september 2002 - 13:21 #1
ryde op betyder at slette dem
Avatar billede initializing Nybegynder
08. september 2002 - 13:22 #2
Dengang EPro blev smidt op blev der slettet MANGE brugere! FOlk røg fra en plads som nr. 15.000 til nr. 5000
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. september 2002 - 13:24 #3
ja det ved jeg  men var det ikke kun folk der ikke havde brugt eksperten i lang tid ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2002 - 13:24 #4
initializing => der blev ikke slette nogen.. men fordelinge blev lavet om..

så før hvis der var 20 med samme pointz antal, så blev de 15001, 15002, osv..
nu ligger de alle samme på 150001
Avatar billede initializing Nybegynder
08. september 2002 - 13:26 #5
Ved ikke hvordan Admin gjorde det.
Men jeg syntes godt at der kunne laves et script der deaktivere brugere der har været inaktive i et år. Så må man så selv snakke med Admin efter det ene år hvis man skal vil bruge sin konto.
Avatar billede initializing Nybegynder
08. september 2002 - 13:27 #6
Okay det var jeg så ikke lige klar over.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2002 - 13:27 #7
michael-k => dette har været oppe før..
hvis du sletter en bruger, bliver spm'et alligvel ikke lukket..
og så kommer problemet.. hvem skal have pointz!
alle dem der har svaret?
så kommer der MANGE svar, fra alle mulige der ønsker billige pointz i alle de gamle spm..
skal spørgeren have dem..
gæt så hvem der bliver sure ;o)

jeg ved at der har været snak om en lukke robot, som lukke spm'et ved at tage pointz'ne, så INGEN får dem.. (andre en den robot)
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. september 2002 - 13:28 #8
syntes det ville være en god ide  men hjælper ikke lige på mit spørgsmål :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2002 - 13:28 #9
Og der er blevet sendt mail ud til alle bruger der har haft åbne spm i xx antal dage, om at de vil lukke dem..
Avatar billede initializing Nybegynder
08. september 2002 - 13:29 #10
Rkhdk: Det skal eksperten_coadm eller hvad brugeren hedder :)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. september 2002 - 13:30 #11
hvad med en eller anden feature der deaktiverer brugere der ikke har været logget på i fx 3 mdr ??
Det må da få lukket en del profiler.....
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2002 - 13:30 #12
initalazing => nope, eller det tror jeg ikke..
den blev brugt til at lukke nogle spm, da der var tvivl om hvem der skulle have pointz eller sådanne noget.. men det kan en CoAdmin bedre svar på ;o)
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. september 2002 - 13:30 #13
rkhdk  syntes ikke det har så meget at gøre med hvme der skal have point og ikke  men mere at hvis man sletter en bruger der ikke acceptere de svar han får er man fri for at andre folk skal svare på spørgsmpål oprettet af ham.  At man så skal have fundet ud af hvem der skal have de point fra hans allerede stillet spørgsmål er vel lige godt  da brugeren er slettet op ik kan acceptere  må de point vel bare være spildt
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2002 - 13:31 #14
susanne_larsen => ved at deaktivere en bruger opnår du ikke en lukket spm!
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. september 2002 - 13:31 #15
.....og selvfølgelig skal evt. åbne sp lukkes. Evt. p kan jo gives til eksperten-coadm som det tidligere har være foreslået
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2002 - 13:32 #16
der er snak om at der komme en begrænsning på åbne spm og MAX pointz

så du eks kun kan have 5 åbne spm (eller max 500pointz ude)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. september 2002 - 13:33 #17
...god ide, håber den bliver til noget :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. september 2002 - 13:33 #18
rkhdk  ikke for at lyde negativ men syntes det med maks point er en dårlig ide da folk bare opretter en ny bruger så  da der ikke er nogen kontrol med det  folk kan have 10 brugere hvis de vil uden nogen opdager det
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2002 - 13:37 #19
michael-k => hele ide'n er bare at der kommer en begrænsning..

Og folk med mere end 1 person, dummer sig ALTID på et tidsunkt, og bliver opdaget ;o)
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. september 2002 - 13:38 #20
jeg vil nok foreslå at lave en statistik som er synlig uden at skulle klikke for at se en brugers info
Feks.
michael-k
oprettet spr.    30
accepteret spr.    3
point ude        890

feks.

Syntes det ville være en god ide ;)  da man så kunne få et hurtigt overblik over om det er en man vil hjælpe eller ikke    på den måde bliver dårlige bruger nok opmærksom på at de måske skulle prøve at acceptere når folk hjælper
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. september 2002 - 13:41 #21
>>michael-k mja det kan der måske være noget om, vil dog helst tro at de fleste fuskere bliver snuppet :/
dog vil en evt begrænsning være en motivationsfaktor - jeg kan ikke oprette flere sp før jeg har lukket nogen af de åbne.... Men det kan jo også være et problem - ex bruger Y har et problem der kræver en løsning her og nu. Derfor lukker Y et åbent sp, og accepterer selv de p der er udlovet

det ville måske være en god ide hvis man hurtigt kunne få en overblik over en brugers åbne sp, men stiller mig lidt tvivlende overfor om det er nok til at få lukket nogen af de mange åbne sp
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. september 2002 - 13:42 #22
rkhdk  eller syntes din ide ville være fed nok  hvis man kunne kontrollere at folk kun kunne have en bruger.
Feks. hvis en bruger har en masse åbne spørgsmål og vil have en ny bruger kunne man gøre sådan at man kunne ikke få en ny bruger uden at afmelde den gamle    men hvis man vil afmelde en gammel bruger må man ikke have nogle point ude.
På den måde bliver de nød til at accepter inden de kan oprette en ny.
Ved ikke om det kan lade sig gøre i praktisk
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2002 - 13:42 #23
michael-k => kunne lave den statestik, ligesom den info du få når du trykker på en bruger i et spm..
Personligt ønsker jeg ikke at se denne info for hver bruger der opretter et spm!
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. september 2002 - 13:43 #24
.....det ville måske være en bedre ide at implementere en autofeature der lukker åbne sp efter X antal mdr - say fx 3 ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2002 - 13:46 #25
michael-k => det er ikke min ide, det er en der er kommet for langtid siden.. chek eksperten: generelt

Plus at det vil kræve noget overvågning af hver enkelt bruger lokalt, for at finde ud af hvor mange brugere han/hun har..
du kan IKKE checke brugere på IP

susanne => igen den lukke robot der er snak om længre oppe i dette spm ;o)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. september 2002 - 13:47 #26
>>rkhdk sorry havde jeg overset ;)
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. september 2002 - 13:47 #27
susanne larsen    det jeg tænke på at brugeren måske bliver opmærksom er at når folk kan se den statistik hjælper de ikke da de ved man ikke får point.  Men måske iden ikke holder i længden der er sikkert mange der aligevel smide et svar til dem i håb om nogle point
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2002 - 13:50 #28
michael-k => når vi snakker om åbne spm ;o)
har du glemt denne http://www.eksperten.dk/spm/228264 *g*
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. september 2002 - 13:51 #30
LOL  havde jeg faktisk  ;-)
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. september 2002 - 13:52 #31
hmm det er de 0 point spørgsmål  man kan ikke se dem nogle steder som åbne :(    skynder mig at lukke dem  ellers tror i jeg er en dårlig bruger ;)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. september 2002 - 13:52 #32
hehe
>>michael-k
mja måske har du ret,kan måske sætte den dæmper på folks hjælpsomhed, men jeg tror ikke det virkelig hjælper. Jeg er 100% for en begrænsning på max antal åbne sp - da jeg tror det er den eneste måde man kan styre begrænsningen på alle de åbne sp. Jeg tror dog ikke det er nok - det er også nødvendigt med en robotfeature :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2002 - 13:55 #33
vi kan vel blive enige om dette:

1: max åbne spm
2: Info om åbne spm, under brugenen, når der oprettes nyt spm
3: en robot der rydder op i deaktivere brugere og lukke deres spm, ved at tage pointz selv (til robotten)
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. september 2002 - 13:56 #34
susanne  ja måske du har ret. Håber der kommer et eller andet :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2002 - 13:57 #35
3: en robot der rydder op i deaktivere brugere og lukke deres spm, ved at tage pointz selv (til robotten) og indlægger en kommentar om at spm'et er blevet lukket pga. deaktiveret bruger, så man slipper for nye spm om "hvorfor blev spm lukket..."
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. september 2002 - 13:58 #36
rkhdk  er med på alt der vil hjælpe til at få dem ud :))
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2002 - 14:01 #37
det jeg så er bange for er at dem der når deres MAX grænse, bare lukke ved at lave et svar og nuppe Pointz selv..
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. september 2002 - 14:01 #38
jeps - det skulle da i hvert fald kunne få lukket nogen af alle de åbne sp.
....og rkhdk du har ret - det er ret væsentligt at der kommer en kommentar på - ex - "lukket af eksperten_coadm da bruger ikke længere er aktiv". Men hvad så hvis bruger ikke selv lukker, men stadig er aktiv ??
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. september 2002 - 14:02 #39
ja ved sku ikke rigtig  hvad man kan gøre  har kommet med nogle forslag som i andre har  må så håbe admin kigger på vores guldkorn og laver noget der vil få dem væk her fra :-)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. september 2002 - 14:03 #40
>>rkhdk ja den fare er der altid - der er jo også den slags brugere der tager p selv, fordi de ikke kan lide det svar der er kommet :/ og begge er svære at komme til livs. Dog vil de sidste hurtigt opleve at de ikke får hjælp
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2002 - 14:04 #41
susanne => måske noget med at spm'et har været åbent i xx måneder og lukkes da brugeren ikke har lukket det/kommentere det inden for xx måneder..

michael => Jeg skal nok sende en mail med vores guldkorn videre til Admin, da han nok ikke selv har tid til at kigge det igennem og kommentere..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2002 - 14:07 #42
jeg ved at der er foreslag til flere regler..
og at dette kunne blive en ny regl

noget med

kun have x antal spm åbne
undladet at kommentere åbnent spm i x antal måneder, lukkes uden varsel
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. september 2002 - 14:10 #43
>>rkhdk god ide - håber at Admin tager sp til efterretning, så kan vi jo håbe der sker noget :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. september 2002 - 14:10 #44
det med at de lukkes kan også blive et problem  ved godt jeg er ude i noget helt vild nu  men søgte på bryce i går og så der var nogle meget gamle spørgsmål uden nogle kommentare  det vil sige at den person der stillede det spørgsmål i sin tid ville gå glip af de point.  Der er altså en meget lille del af spørgsmål her på eksperten der ikke kan besvares og hvis man så glemmer det spørgsmål går de point i vasken :(
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2002 - 14:13 #45
michael-k => som sagt længre oppe, så ER der blevet sendt mail ud til personer der har haft åbne spm i xx antal dage..
Hvis brugeren ikke selv lukke det efter at han/hun har modtaget en mail omkring det, så tyder det jo på at brugeren er ligeglad med de pointz ik'?
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. september 2002 - 14:14 #46
jo du har ret  glemte jeg lige  Kan vist ikke vride mere ud af det her spørgsmål  takker for debatten :-)

ps  spørgsmålet er blevet lukket ;)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2002 - 14:16 #47
oki.. lige for at afslutte det HELT
er det dette jeg skal sende videre?

1: max åbne spm
2: Info om åbne spm, under brugenen, når der oprettes nyt spm
3: en robot der rydder op i deaktivere brugere og lukke deres spm, ved at tage pointz selv (til robotten) og indlægger en kommentar om at spm'et er blevet lukket pga. deaktiveret bruger, så man slipper for nye spm om "hvorfor blev spm lukket..."

nogen ændringer?
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. september 2002 - 14:17 #48
rkhdk  ja det er fint med mig :)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. september 2002 - 14:21 #49
....øhhh jow da - men vedr 3 - hvad så med de aktive brugere der har åbne sp der er gamle

skal nr 3 ikke være

3: en robot der rydder op i deaktivere brugere og lukke deres spm, ved at tage pointz selv (til robotten) og indlægger en kommentar: så man slipper for nye spm om "hvorfor blev spm lukket..."
- "lukket af eksperten_coadm da bruger ikke længere er aktiv"
- "lukket af eksperten_coadm, da sp har været åbent i xx måneder og lukkes da brugeren ikke har lukket det/kommentere det inden for xx måneder"
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2002 - 14:26 #50
sendt!

susanne => tak, nåede at få det med ;o)

men nr 2, bliver jo unødvendig hvis 1 bliver godkendt..
Så jeg har sat nummer 2 som midlertid løsning, indtil nr 1 træder i kraft ;o)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. september 2002 - 14:37 #51
:D right U are - håber det bliver til noget...