Avatar billede in2designs Nybegynder
30. august 2002 - 04:44 Der er 14 kommentarer

Foretrukne

Jeg synes det kunne være fedt hvis man kunne have en foretrukne over dem man best kan lide at få hjælp af.

ex..
http://www.eksperten.dk/spm/252007

så kunne jeg sende dette her url til.
HC,Mega,Zend.. over eksperten så for de en lille box i siden hvor der stå "In2designs mangler hjælp" eller noget i den stil..

kunne det lade sig gøre ??

Mvh
Michael T
IN2
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
30. august 2002 - 07:50 #1
Ret god idé
Avatar billede summer Mester
30. august 2002 - 08:18 #2
Nu kan eksperten jo også blive så kompliceret, at det er for meget. Hvis det kun er nogle få man vil have hjælp af, så sender man da en mail, chatter eller ringer. Altså min mening, en dårlig ide. Der skal jo også være nogen til at lave alle de finurlige påfund vi brugere har.
Avatar billede annikadk Nybegynder
30. august 2002 - 08:57 #3
Hvis det endelig skulle være (nu bryder jeg mig ikke om ideen generelt, da man som summer siger evt. kan holde kontakt ad andre veje) så vil jeg mene at det modsatte var bedre.
En "venneliste", og ligesom man kan abb. på kategorier, så får man aut. en mail når en af "gutterne" opretter et spørgsmål.

Men som sagt - nahhhh
Avatar billede in2designs Nybegynder
30. august 2002 - 13:26 #4
OKi.. det var bare for at hjælpe!
det er sku i orden at i gider at hjælpe :) det  er jeg glad for jeg hader nå man lave et spm og ingen svare.. efter en dag eller 2!

thanx
mvh
mike
Avatar billede Noone Nybegynder
30. august 2002 - 13:52 #5
Problemet med sådan en funktion er at dem der ligger højst på top 10'erne ikke kan bestille andet end at se på popup's eller beskeder om at folk vil ha' hjælp.... Dem der er interesseret i dit spørgsmål abbonere på kategorien, og få en mail når du laver et spørgsmål. Hvis du laver en god overskrift er der sikkert stor chance for at folk har lyst til at kigge på spørgsmålet. Din overskrift på dit eksempel "Form mail" er ikke ret sigende, og personligt ville jeg selv springe den over fordi der har været rigtig mange spørgsmål om formail systemer, prøv ekspertens søgemaskine.

Så nej tak til den funktion.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2002 - 13:56 #6
Desuden ville det gøre det en del sværere for nye ivrige eksperter, hvis de "gamle" og etablerede altid kommer først pga. en uretfærdig forfordeling!
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2002 - 13:58 #7
Jeg er i forvejen træt af spørgsmål med overskrifter såsom:
"Spørgsmål til XXX" eller "Til XXX og alle andre experter" (XXX er selvfølgelig et brugernavn)
Hvad er idéen med at stille et spørgsmål kun til én person? Der er formentlig mange andre, der også kan svare! Det spilder kun en masse plads, som kunne have været brugt på en mere sigende titel.
Avatar billede Noone Nybegynder
30. august 2002 - 15:00 #8
En anden type spørgsmål jeg er pisse træt af er "Point til XXX", "Point tilbage til XXX" og så vidre... En kategori til den slags ville være passende.
Avatar billede dmcn Praktikant
30. august 2002 - 15:05 #9
chanoa : Problemet er jo, at pointene skal holdes indenfor den rigtige kategori, så top10-listen ikke "forvirres".
Avatar billede Noone Nybegynder
30. august 2002 - 15:34 #10
Det kan også løses.. Man laver simpelthen et helt heiraki der hedder "Point" derunder laver man de samme kategorier som i i toplevel, og kæder dem sammen så point overførelser ligger under "Points" og spørgsmål ligger under root. Det kræver bare så vidt jeg kan se, at man retter qurien der henter point til at hente fra både /xxxx og /points/xxxx
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. september 2002 - 02:38 #11
Den venneliste annikadk foreslår ken jeg gå ind for. Det er en optin liste.

Men jeg vil pokker nødigt spammes med '***** mangler hjælp' beskeder.

mvh JakobA
Avatar billede 7th Praktikant
14. september 2002 - 02:44 #12
Jakoba, vil du være på min venneliste hehe ;) Nah, jeg stoler på folk indtil det modsatte er bevist. Kan jeg bruger deres hjælp eller omvendt så er det fint, så ser ingen grund til en sådanne liste. Om naboen til højre eller venstre hjælper en er lige fedt, bare problemet bliver løst i sidste ende. Det ville jo også blot gruppere brugerne her på Eksperten endnu mere.
Avatar billede Noone Nybegynder
14. september 2002 - 03:24 #13
Som 7th skriver, det tjener intet formål med sådan en "venneliste" hvis man ønsker den slags kan man smutte hen på www.arto.dk der findes vennelister, og de fungere fint, dog med et helt andet og meget mere useriøst formål ;)
Avatar billede summer Mester
22. december 2003 - 21:26 #14
Luk venligst spm.!