Avatar billede nicofrench Nybegynder
25. juli 2002 - 08:38 Der er 36 kommentarer og
2 løsninger

Spørgsmål uden dækning...

Jeg er efterhånden stødt på en del brugere som stiller spørgsmål med points uden at have dem...

Eks:
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=bullefardk&option=24
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=west&option=24
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=cygnet&option=22
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=terriatorfg&option=24
osv...

Jeg er ved at få den mistanke at disse brugere ikke er klar over det, da det åbenbart er svært for dem at holde styr på to tal, samtidigt....

Ville det så ikke være en idé at lave systemet således at man ikke kan oprette et pointgivende spørgsmål uden at man har de points.

Og ja ja -jeg ved godt at det ikke er pointsne det gå ud på, og bla. bla...

Men da 90% (mindst) af sitets brugere går op i points, vil det være minerende for eksperten hvis dette blir en for udbredt "sygdom"...
For hvorfor svare når man aligevel ikke får det som blev lovet?

Hvorfor lover de overhovedet points væk? -mange svarer også på 0 points spørgsmål...
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juli 2002 - 08:45 #1
Hvis vi tager bullefarddk ... hvordan kan du så se at han bruger flere point end han har?

Jeg kan se at han har 0 point - men han har jo et "point ude" regnskab. De point som står i "point ude" er trukket fra "Point ialt".
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juli 2002 - 08:46 #2
Hvis jeg regner sammen, så har han 122 point ude - men Eksperten siger at han har 132 point ude.
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juli 2002 - 08:49 #3
Og de andre har stadig point tilbage.... kan du ikke lige forklare lidt nærmere hvor det går galt?
Avatar billede cygnet Praktikant
25. juli 2002 - 11:01 #4
HEY - hvorfor er jeg nu blevet syndebuk :-)

Jeg har sgu ikke gjort noget - har jeg ?

/cygnet
www.cygnet.dk
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juli 2002 - 11:08 #5
Hehe ... jeg kan heller ikke lige se hvad problemet er. ;)
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juli 2002 - 11:08 #6
Men jeg glædere mig til en nærmere forklaring.
Avatar billede annikadk Nybegynder
25. juli 2002 - 11:10 #7
mon ikke nicofrench tror at pointene som man har ude først bliver trukket når man deler dem ud, og ikke som virkeligheden er:
Pointene trækkes fra kontoen med det samme og ligger i cyberspace og hygger sig til de bliver delt ud??
Avatar billede cygnet Praktikant
25. juli 2002 - 11:12 #8
Jeps man kan sgu kun grine af sådan en gut - han spammede også et af mine spørgsmål igår men samme påstand. Tågehovede.
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juli 2002 - 11:28 #9
Men cygnet har jo over 2.200 point på kontoen og kun 300-et-eller-andet ude. Det er derfor jeg slet ikke forstår hvad der menes.
Avatar billede cygnet Praktikant
25. juli 2002 - 11:34 #10
goulduck > Det var fordi jeg i morges ryddede op i en del spørgsmål :-) Men det var før han postede det her spørgsmål - han må have glemt lige at tjecke det... Men lige meget hvad er det jo en fejl i ekspertens progreammering.
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juli 2002 - 11:38 #11
HVIS det er en fejl i Eksperten. Det kan jo også være at manden bare tager fejl af noget. :)
Avatar billede cygnet Praktikant
25. juli 2002 - 11:41 #12
Kæmpe ups - der manglede et ikke:

Men lige meget hvad er det jo IKKE en fejl i ekspertens progreammering.
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juli 2002 - 11:46 #13
Heheh .. :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. juli 2002 - 12:17 #14
cygnet havde mange point ude, men der er ryddet op nu, så det er bare helt fint.

Drivkraften for mig personligt er ikke pointene, men udfordringen, men i sidste ende er den eneste måde jeg får llidt anerkendelse af folk for det jeg har lavet er... at acceptere svaret. Værdiløse point, men anerkendelse.

I flash kategorien kørte vi en overgang et 0-pointssystem - Hvos folk simpelthen bare accepterede med 0 point for at bevise at antallet intet betyder, men at accepten gør.

/Nikolaj
Avatar billede nicofrench Nybegynder
25. juli 2002 - 14:59 #15
det er åbenbart svært at læse...
Avatar billede nicofrench Nybegynder
25. juli 2002 - 15:01 #16
.:: cygnet for det første gav jeg dig et svar som du selv takede for, for det andet er jeg ikke den eneste som har gjordt dig opmærksom på dette med points... Jeg ved ikke hvorffor du tager det så hårdt til dig, når du nu har rent mel i posen, hvilket du jo siger du har...
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juli 2002 - 15:01 #17
Hvad er?
Avatar billede nicofrench Nybegynder
25. juli 2002 - 15:04 #18
Det er ikke en hetz imod nogen, det er et spørgsmål postet i forslags kategorien... Som i et forslag...  ??... HAlloo?!
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juli 2002 - 15:05 #19
Hallooo selv.

Jeg kan ikke se hvad problemet er. Jeg kan godt forstå hvad du mener, men jeg kan ikke se at Eksperten ikke forhindre folk i at bruge flere point end de har.
Avatar billede nicofrench Nybegynder
25. juli 2002 - 15:06 #20
nej det kan du vel ikke...
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juli 2002 - 15:08 #21
Ej... hvordan kan du komme med sådan et forslag og så bare komme med en åndsvag kommentar som den der?

Har man ikke point på sin konto, kan man heller ikke bruge dem. Tager jeg fejl?
Avatar billede nicofrench Nybegynder
25. juli 2002 - 15:15 #22
.:: goulduck -det er ikke et spørgsmål som drejer sig om: æv jeg har ikke fået mine points... men snarre en opmærksomgørren på et muligt problem...
Jeg ser typisk at at dem som har en ulige ballance, har spørgsmål som de aldrig indløser. Det er lidt irriterende at bruge et par timer på at hjælpe en person, hvorefter man aldrig hører mere, eller får nogle points.

Og jeg ved ikke om du tager fejl mht. point-systemet, men hvis man kan have flere p ude end man har tjent, må man vel kunne gøre det...
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juli 2002 - 15:24 #23
Jeg snakker heller ikke om "av mine point" - tænkte ikke en gang på det, før du skrev det til sidst i dit spørgsmål. Men ved godt det ikke har noget med sagen afgøre.

At folk lover point ud og så ikke acceptere et svar - det er et problem, ja. Men det problem har ikke noget afgøre med det du beskriver i dit spørgsmål, hvor du skriver at folk udlover flere point end de har. Hvis du kigger inde i pointregnskabet for fx cygnet kan du se:

Point ved oprettelse 300,00
Point opsparet (332 dage * 5 point) 1.660,00
Point tjent 4.725,00
Point brugt 4.143,33
Point ude 335,00
Banner point 5,00
I alt 2.211,67

Her kan man sagtens bruge flere point end man har tjent, for du skal også tælle "Point ved oprettelse" og "Point opsparet" med. Du kan ikke oprette et spørsmål med point, hvis du ikke har nogen point i "I alt".

Det ville også være surt for nye brugere, at de ikke kunne stille et spørgsmål, fordi de ikke havde besvaret nogen endnu.
Avatar billede nicofrench Nybegynder
25. juli 2002 - 15:30 #24
De nye brugere er jo heldige at starte med 300p så det problem er der ikke.

Jeg påstår ikke at jeg har ret, derfor spørgsmålet, men jeg syntes at det er en "fejl" at man kan udlove disse "fiktive" p..

Det jeg også prøvede at gøre opmærksom på var, hvis man nu lukkede sine spørgsmål når man havde fået sit svar, istedet for at oprette 10 nye, så ville man ikke ende i en uballance mht. sine points. Jeg syntes at det er tarveligt over for den/dem som bruger tid på at svare, at man ikke viser dem om svaret kunne bruges...
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juli 2002 - 15:38 #25
Jeg beskylder heller ikke dig eller nogen andre for noget som helst.

Det jeg læste var at der muligvis var et problem med de point.
Jeg beder om en forklaring om hvordan du kan se der er noget i vejen.

Men kan nu konstatere at det mere er problematikken med folk som ikke acceptere, som du vil have fat i. Har jeg ret?
Avatar billede cygnet Praktikant
25. juli 2002 - 15:42 #26
Jeg fatter stadig ikke hvad dit problem er :

Du har
100 point på konto
0 point ude

Du stiller et spørgsmål til 30 point så sker denne ændring
70 point på konto
30 point ude
=
100 point.

Derefter har du ikke mulighed for at stille et spørgsmål til 100 point for du har kun 70 point.

Der er ingen mulighed for at stllle et spørgsmål for point der er ude.

Hvis det var rigtig penge vi snakkede om her ville eksperten tjener miliioner på renter af de point der fra at de er sat på et spørgsmål til de bliver indkaseret af en svare eller bliver trukket tilbage.

Get it ?
Avatar billede nicofrench Nybegynder
25. juli 2002 - 15:45 #27
Ok,
Forklar mig så dette:

Point ved oprettelse  300,00
Point opsparet (192 dage * 5 point)  960,00
Point tjent  532,00
Point brugt  1.660,00
Point ude  132,00  <--
Banner point  0,00
I alt  0,00 <--
Avatar billede cygnet Praktikant
25. juli 2002 - 15:50 #28
Ja...
Du har
300 + 960 + 532 = 1792 point
Han har brugt ( altså givet væk ved at gode et svar) : 1660
Han har tilbage 1792 - 1660 = 132
Som han så har sat på nogle andre spørgsmål - hvad er problemet ?
Avatar billede cygnet Praktikant
25. juli 2002 - 15:51 #29
I alt = point på konto.
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juli 2002 - 15:53 #30
Det er fordi at når du opretter et spørgsmål, bliver det trukket fra din "I alt". Altså , point bliver overført fra din "til rådighed" konto over til den konto med "point ude".
Bliver et svar accepteret bliver pointene flyttet fra "point ude" til "Point brugt".

Pointene forsvinder ikke bare fra dit regnskab - de bliver flyttet rundt.
Avatar billede nicofrench Nybegynder
25. juli 2002 - 15:54 #31
.:: cygnet Hvade prpblemet er? (måske konstante gentagelser?)
Dvs. at "i alt" linien ikke fortæller en pind om noget som helst...
Som jeg tidligere skrev, jeg sagde ikke at jeg havde ret, det er jo også et spørgsmål.
Og for at svare dig endnu engang nej jeg har ikke et problem.
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juli 2002 - 15:55 #32
Jo, "I alt" siger hvad du har til rådighed ...
Avatar billede nicofrench Nybegynder
25. juli 2002 - 15:55 #33
.:: goulduck -oki, godt nok -takker.
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juli 2002 - 15:57 #34
:)
Avatar billede cygnet Praktikant
25. juli 2002 - 15:57 #35
nicofrench > hvorfor jeg bliver truffet  ja over en kommentar som denne er det da ikke så underligt :

"... disse brugere ikke er klar over det, da det åbenbart er svært for dem at holde styr på to tal, samtidigt.... " <- ja tak.

Ja her kunne jeg kommer med en masse om du vist selv ikke kan holde styr på din + og - , men det skal jeg nok lade værd med.
Avatar billede nicofrench Nybegynder
25. juli 2002 - 16:00 #36
.:: cygnet - Ja jeg er så ond, og horn har jeg også...
Du er nu heller ikke alt for god, tjek en af dine senere spørgsmål...
Avatar billede nicofrench Nybegynder
25. juli 2002 - 16:06 #37
jeg vil da gerne give en undskyldning for min mindre heldige sætning, hvis nogen trænger til en.
Jeg vil lige sig til .:: cygnet, at du skal tage det lidt roligt, det er via skrift det her, og det går hurtigt. Man skal ikke hænge sig i hvert et ord, og tage alt bogstaveligt. Det var ikke (gentager mig selv for din skyld) en anklage eller en hetz.
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juli 2002 - 16:09 #38
Man skriver som man taler, men glemmer at det kommer til at stå der for evigt. :)