Avatar billede francker Nybegynder
09. januar 2002 - 14:02 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Login til netværk

Hvordan får man det lille login vindue frem under opstart af windows 98.
Den plejer at poppe op med mit login udfyldt hvorefter jeg logger ind og optræder under andre computere. Men nu er den forsvundet og jeg kan ikke komme på det lokale netværk. Det er ret underligt..

Jeg kan godt komme på nettet så det er ikke selve kortet der et problemmet. Det er fordi jeg ikke får skabt forbindelse til netværket..

Er det et program jeg har fået fjernet?
Under netværk/egenskaber er der følgende:
Der er en tcp/ip til internettet og en anden til det lokale. Der er så et klient program til microsoft network + fil og udskriftstyring og til sidst mit netværkskort.

Hvordan for jeg forbindelse til netværket igen?? :-(
Avatar billede oz2kas Nybegynder
09. januar 2002 - 14:06 #1
du skal h-klikke på netværk -> vælge klientprogram til miscrosoft nerværk -> ok -> ok
Avatar billede daki Juniormester
09. januar 2002 - 14:06 #2
Den primære netværkslogon skal sættes til:
Klientprogram til Microsoft-netværk

Under netværk/egenskaber.
Avatar billede francker Nybegynder
09. januar 2002 - 14:10 #3
den er sat som primær netværkslogon. Hvad går det der ok->ok ud på?
Stadig ingen popup
Avatar billede snowball Novice
09. januar 2002 - 14:14 #4
Er den i egenskaber for Klientprogram til Microsoft-netværk sat til at logge på et NT domain !?

Snowball
Avatar billede francker Nybegynder
09. januar 2002 - 14:22 #5
Nej skal den det?? Det er to windows 98 computere, eller det har måske ikke noget med det at gøre?? Jeg er totalt lost med hensyn til netværk:-)
Avatar billede snowball Novice
09. januar 2002 - 14:26 #6
Hvis det bare er 2 Win9x PC\'ere imellem, så har du jo slet ikke brug for at logge på netværket !

Snowball
Avatar billede snowball Novice
09. januar 2002 - 14:27 #7
Så nej, den skal ikke være valgt så ! ;)

Snowball
Avatar billede francker Nybegynder
09. januar 2002 - 14:30 #8
nå hvordan får jeg så kontakt med den anden computer? de er forbundet med en switch, hvis det hjælper på løsningen
Avatar billede snowball Novice
09. januar 2002 - 14:31 #9
Kan du pinge den anden PC !?

Snowball
Avatar billede francker Nybegynder
09. januar 2002 - 14:56 #10
ja det går fint. jeg pinger den lokale ipadresse 10.0.0.2, ikk?
Avatar billede snowball Novice
09. januar 2002 - 15:08 #11
Jo hvis det er den IP den anden PC har !?

Kan du pinge den anden PC\'s navn !?

Hvad hvis du søger efter PC\'en i Start -> Search -> Computers bli\'r den så fundet !?

Snowball
Avatar billede francker Nybegynder
09. januar 2002 - 15:11 #12
ja den fremkommer under søgningen. Men jeg kan ikke komme i kontakt med den, da der ikke er adgang. hvad går det ud på?
hvordan pinger man navnet?
Avatar billede francker Nybegynder
09. januar 2002 - 15:12 #13
hvis det er : ping bærbar  virker det ikke
Og ja det er computerens navn og ipadresse:-)
Avatar billede snowball Novice
09. januar 2002 - 15:15 #14
Hvad sker der hvis du i Start -> Kør skriver: \\\\navn  hvor navn er den anden computers PC navn (bærbar!?)

Snowball
Avatar billede francker Nybegynder
09. januar 2002 - 15:34 #15
der kommer en fejl meddelse:

der er ikke adgang til bærbar
ikke logget på
Avatar billede francker Nybegynder
09. januar 2002 - 15:35 #16
min egen computer optræder ikke engang under andre computere. men det er vel på grund af logon fejlen?
Avatar billede francker Nybegynder
09. januar 2002 - 15:37 #17
den anden computer kan få kontakt med min computer uden problemmer..
Avatar billede francker Nybegynder
09. januar 2002 - 15:39 #18
smider lige nogle flere point på, da det jo er lidt af et problem det her..:-)
Avatar billede francker Nybegynder
09. januar 2002 - 16:29 #19
Ok problem løst. Jeg loggede mig selv af som bruger, og loggede på igen. Den sagde så at jeg ikke fandtes som bruger i forvejen og jeg blev opretet som bruger. Det mærkelige er at jeg har benyttet den i 2 år uden problemmer.