Avatar billede cathrine Nybegynder
09. november 2001 - 21:01 Der er 23 kommentarer

Registrerede eller?

Hej,

Jeg har for noget tid siden købt nogle ram, nærmere betegnet DDR-SD RAM PC2100 Crusial 256 MB. Problemet er nu, at jeg overvejer at bruge dem i et dual board, og jeg har nu glemt om jeg har købt registrerede ram eller ej.
Der står både på ram-klodsen og leverings-papiret at de er \"unbuff.\", hvad betyder det?
15 points for det rigtige svar!
Avatar billede cathrine Nybegynder
09. november 2001 - 21:20 #2
Vil det sige at min kingston 512mb blok (reg.) ikke vil fungere sammen med de ram?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. november 2001 - 21:28 #3
Ja, desværre : http://support.crucial.com/scripts/crucial.exe/solution?11=001006-0006&130=000970852130&14=&2715=&15=&2716=&57=faq&58=&2900=&25=-1
Og du skal være sikker på at dit bundkort understøtter disse. (reg.Ram)
Avatar billede cathrine Nybegynder
09. november 2001 - 21:32 #4
bundkortet er af mærket Tyan og er et dual (kan ikke huske hvilken model det er), der er i hvert tilfælde plads til 2 processorer.
Jeg har allerede en 512mb registreret kingston blok i motherboardet, så det er lidt ærgeligt!
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. november 2001 - 21:38 #5
Ja :o( - Men sig til hvis de er til salg da jeg godt kunne bruge flere Ram !?. Crucial er de vildeste Ram til overclocking.
Avatar billede cathrine Nybegynder
09. november 2001 - 21:39 #6
De er ikke til salg, er lovet ud til en ven ;)
Hvad er bedst i sådan et tyan board, hvor de anbefaler reg. ram?
en blok af 512mb fra kingston som er reg. eller 2x256mb fra crusial som ikke er reg.?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. november 2001 - 21:45 #7
Ok :o)
Reg. Ram er jo egentlig kun relevant hvis man af en eller anden grund har behov for en større stabilitet en ellers.

Da jeg synes et godt sammensat system og et ligeledes godt OS (ex. Win2000) giver 100% stabilitet ville jeg personligt ikke købe Reg. Ram medmindre jeg havde et konkret motiv til det.

Med andre ord, ville jeg købe almindelige Ram. Kingston er en super producent både til alm. brug og OC.
Avatar billede cathrine Nybegynder
09. november 2001 - 21:47 #8
Nu ligger det sådan, at jeg kan tjene ca. 300 kr. ved at sælge kingston blokken, for at vælge crusial rammene.
En god idé?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. november 2001 - 21:49 #9
Tjah..Hvis du kan få Crucial Ram\'en til samme,mindre eller tæt på samme pris som Kingston Ram\'en, vil jeg til hver en tid vælge Crucial.
Avatar billede cathrine Nybegynder
09. november 2001 - 21:51 #10
Det var bare det jeg skulle vide..
Får man nogen problemer hvis man ikke vælger reg. ram i et dual tyan board?
Der står på deres site at de skal ha\' reg. ram i alle deres dual boards..
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. november 2001 - 21:51 #11
Håber jeg forstod dit sidste indlæg ret ?
Avatar billede cathrine Nybegynder
09. november 2001 - 21:52 #12
gjorde du :)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. november 2001 - 21:54 #13
Hvis der står at der KRÆVES Rag. Ram må det jo betyde at det KUN er sådanne Ram der understøttes. - Men havde du ikke prøvet med alm. Ram ?
Hvis du har og de virker, så er det jo fint nok.
Avatar billede cathrine Nybegynder
09. november 2001 - 21:55 #14
Har ikke prøvet med alm. ram, men vil gerne høre fra en der har..
Avatar billede cathrine Nybegynder
09. november 2001 - 21:58 #15
Det er hvad der står..
System Memory
Four 2.5v 184-pin DDR DIMM sockets
Supports up to 3GB of Registered PC2100 DDR memory
Supports ECC (72-bit) memory modules
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. november 2001 - 22:02 #16
Ja, jeg har lige været forbi Tyans side - og der stod at der kræves Reg. Ram så det tager jeg som et udtryk for at der SKAL disse Ram til da man ellers måtte antage at der havde stået ex. anbefales.
Men jeg vil da foreslå at du prøver at starte op med alm. Ram i maskinen og ser. - Der sker ihvertfald ikke noget ved det, og det vil jo afsløre om de kan bruges eller ej.
Avatar billede cathrine Nybegynder
09. november 2001 - 22:03 #17
Hmm, hvad ville du evt. gi\' for 2 af de blokke?
:)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. november 2001 - 22:34 #18
Hvad mener du ?
Avatar billede cathrine Nybegynder
09. november 2001 - 22:41 #19
Hvis jeg skal sælge de 2 blokke fordi jeg alligevel ikke kan bruge dem, hvad vil du så gi\'?
Sælger jo til dem jeg kan få flest penge fra ;)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. november 2001 - 22:43 #20
Jeg vil gerne købe ét 256 MB Crucial modul !  Undersøger lige hvad de står i - og affødt af det, hvad jeg vil gi\'.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. november 2001 - 23:04 #21
Vil give 325 + porto for et modul !?
Avatar billede cathrine Nybegynder
09. november 2001 - 23:05 #22
Ok, add min broder på icq, 125051964, så kan i snakke om det senere..
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. november 2001 - 23:46 #23
Så er det ligemeget - bestiller idag.