Avatar billede imay Nybegynder
14. oktober 2001 - 12:13 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

grafik-problemer

Jeg har installeret VOODOO2 - og opdateret driveren til DirectX7 (den nyeste) - men nu får jeg grafikproblemer i et spil, som ellers kræver directX7 - der er pletter, som nærmest er stribede - resten af grafikken er ok. Jeg har installeret DirectX8.
Hvad er galt ?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
14. oktober 2001 - 12:15 #1
Definer venligst dine grafikproblemer...
Avatar billede cpufan Juniormester
14. oktober 2001 - 12:22 #2
Har du sat display-settings rigtigt i spillet...
openGL slået fra/til osv....
Prøv evt. med mindre skærmopløsning..
Avatar billede imay Nybegynder
14. oktober 2001 - 12:25 #3
Altså - det er kun i et spil, problemet opstår - der er områder på skærmen, som er stribede - jeg kan ikke forklare det anderledes - grafikken er tydeligt dårligere i områder på skærmen - resten ser ud, som det skal.
Det er ligegyldigt, hvor store krav til grafikken, jeg stiller eller ikke stiller (i optioner) f.x. om personerne skal have skygge eller ej. Det gør heller ingen forskel, om jeg vælger 16 bit eller 32 bit skærm.
Avatar billede imay Nybegynder
14. oktober 2001 - 12:29 #4
hej cpufan - det må du lige forklare for \"skærmblinde\" - jeg tror da nok, at jeg har gjort det rigtigt - men er det inde i udvidede funktioner du mener ?

Det skal være en skærmopløsning på 16 bit ellers er der jo ikke meget ved det
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. oktober 2001 - 17:07 #5
Hvad er Voodoo2?
Er det et grafikkort?
Avatar billede imay Nybegynder
14. oktober 2001 - 18:01 #6
Voodoo2 er et 3D-grafikkort, som supplerer det oprindelige grafikkort, som følger med maskinen - der har jeg et SIS530- som er opgraderet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. oktober 2001 - 18:04 #7
har du både direct7 og direct8 installeret?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. oktober 2001 - 18:07 #8
Slet din driver installer windows standart driveren. Derefter installere du den driver du vil have. Du skal for en sikkerheds skyld altid slette din driver når du vil opgradere driveren til en nyere version.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. oktober 2001 - 18:16 #9
Det var derfor jeg spurgte om du havde begge versioner installeret, du skal kun bruge den nyeste, eller går der koks i det!
Avatar billede imay Nybegynder
14. oktober 2001 - 20:44 #10
jeg har prøvet at slette DirectX8 og installere directX7 fra spillets CD - det hjalp ikke en pind.

Men jeg prøver igen, og vender tilbage
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. oktober 2001 - 20:51 #11
Det kan næppe være et tilbageskridt at bruge den nyeste Direct8, den kan det samme som den gamle + at man hele tiden forsøger at forbedre den.
Avatar billede imay Nybegynder
14. oktober 2001 - 21:15 #12
just my thought :)

Jeg lægger snart på for i dag, men vender tilbage i løbet af ugen, så hivs du gider hjælpe mig videre - så hæng på please
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. oktober 2001 - 21:20 #13
Alle der har kommenteret/svaret spm. får automatisk besked, så kom igen ;o)
Avatar billede imay Nybegynder
14. oktober 2001 - 23:20 #14
Hej Retaxes - tak for din hjælp - desværre er problemet løst - spillet er inkompatibelt med driverne til Voodoo2 :((( - så det på supportsiden - MEN du skal have pointene med tak for hjælpen

Avatar billede retaxes Nybegynder
15. oktober 2001 - 11:17 #15
Takker for pointene ;o)
Nu skriver du desværre er problemet løs, spillet er inkompatibelt med driverne til Woodoo. Det havde været værre hvis din PC ikke kunne virke normalt, spil kan ikke rigtigt ophidse mig, højest en kabale ;o)

www.fotx.net/retaxes