Avatar billede snowball Novice
12. oktober 2001 - 10:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hent noget af indhold på en anden side

Nedenstående behøves ikke absolut laves i ASP. PHP eller andet er også muligt, men man må jo kun oprette spørgsmålet ét sted ;)

Jeg går og pusler lidt med at lave en side til den lokale idrætsforening. På den side vil jeg gerne ha\' nogle resultater og stillinger på siden. Jeg kunne selvfølgelig bare linke til en side på www.infosport.dk men det ser ikke så kønt ud.

Derfor ville jeg lige høre om der var nogen der ligger inde med et script eller lign. som kan hente en del af en anden side. Siden hvor stillingen skal hentes fra er denne:

http://infos3.infosport.dk/cgi-bin/Display2.dhf/stillng.mml?rv1=0116107201&rk=Serie+1+Herrer

Altså i bund og grund lidt li\'som der er lavet på http://coder.dk/examples/cyberdudelotto.php hvor det er ugens lottotal der hentes ind på siden. Jeg har så bare brug for \"lidt\" flere informationer :)

Hvis opgaven løses i ASP, skal det helst være uden brug af fancy komponenter som ikke er standard de fleste steder :)

Snowball
Avatar billede cathrine Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:25 #1
Kan du ikke bare include en file?
<!--#include file=\"dinfil\"-->

Det er ASP..
Avatar billede snowball Novice
12. oktober 2001 - 10:26 #2
Så henter den vel hele siden ind !? Jeg skal jo kun bruge noget af den !

Snowball
Avatar billede verakso Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:26 #3
Det du leder efter kaldes populært for Screen Scraping, og er normalt ikke videre velset, men mindre man har en (skriftlig) accept fra indehaveren af de sites man vil rippe...

Anyway så er det mest brugte komponent nok ASPTear.

Jeg har selv, men med mindre succes, prøvet at bruge MSXML komponenten til det samme, men har haft lidt bøvl med danske tegn.

Det bedste ville være, at finde ud om man kan få de ønskede informationer leveret via XML, da de vil gøre det hele meget lettere.
Avatar billede verakso Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:27 #4
Avatar billede snowball Novice
12. oktober 2001 - 10:34 #5
verakso: Det har du nok ret i det ikke er så pænt at gøre, men det andet ser bare så dumt ud ;o)

Snowball
Avatar billede verakso Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:39 #6
Det var nu heller ikke for atv løfte en moralsk tommefinger her, men søg på Screen Scraping, eller kik på ASPTear.

Fidusen er at hente hele siden ind som en text streng, og herefter piller du de elementer ud som du skal bruge...
Avatar billede c Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:49 #7
Hejsa!

PÅ:
http://activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel3/dynamic_includes.asp

kan du finde en artikel om Include, som du nok kan bruge når du ved at tabelen, med resultater, er lige efter <!-- udvidet stilling -->
og lige før <!-- /enkelt stilling -->, så kan du nok finde ud af noget, med at søge efter, dem og så klippe resten ud.

Christian
Avatar billede verakso Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:54 #8
Okay, lad mig lige prøve at banke det på plads en gang til.

Man kan ikke hente en side fra et andet site via <!-- INCLUDE FILE...

Det virker kunne i ens samme ASP applikation.
Avatar billede snowball Novice
12. oktober 2001 - 14:38 #9
Fandt selv ud af en løsning. Lavede et Delphi program som henter de data jeg skal bruge og laver så en html side ud af de data :)

Kan da poste den færdige løsning når den er helt færdig hvis det har interesse for nogen !? ;)

Snowball
Avatar billede verakso Nybegynder
12. oktober 2001 - 14:42 #10
Tjah hvis du har lavet den som en komponent så du kan bruge den i ASP så fint med mig, ellers nej tak.

Jeg gidder ikke at skulle sidde og trykke på en knap for at dynamisk at opdatere en side, så tror jeg at jeg vil fedte videre med at løse problement med øæå i min MSXML Parser...
Avatar billede snowball Novice
12. oktober 2001 - 14:47 #11
Hvem si\'r du skal trykke på en knap for at der sker noget !? ;)

Snowball
Avatar billede bjornhart Nybegynder
12. august 2002 - 18:04 #12
Jeg kunne godt tænke mig at se den færdige løsning.
bjornhart@esenet.dk