Avatar billede rasmuss Nybegynder
09. oktober 2001 - 11:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mange spørgsmål om Flash 5.0!!

Hej all eksperter på eksperten.
Jeg er nybegynder i flash, og er lige begyndt at lære > Actions <!. Men det er ret svært syntes jeg, for jeg er van til at programmere i Visual Basic!¨.

Jeg har følgende spm:

(1):
Kan man aflæse, at et objekt rammer et andet? - Hvordan???

(2):
Kan man lave et chat room? - Hvordan??

(3):
Kan man sende e - mails via flash, uden bare at åbne Outlook?(lige som her på eksperten!) - Hvordan??

(4):
Kan man sende sms\'er via flash, også uden at åbne andre programmer? - Hvordan??

(5):
Kan man sende ringetoner via flash? - Hvordan??

(6):
Gode links til spil som er lavet i flash. MEN det er ikke selve spillet jeg er intereseret i, men selve måden det er lavet på!!

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. oktober 2001 - 11:21 #1
1. F.eks

onClipEvent (enterFrame) {
    if (this.hitTest(_root.mitAndetClip)) {
        gotoAndPlay (5);
    }

2. Ja, men det er en større sag. Kig evt. på www.pipey.com

3. Ja, hvis du har adgang til ASP/PHP/CGI

4. Hvis du har adgang til en SMS gateway - de er stinkende dyre.

5. Samme som ovenstående.

6. Hvad mener du?
Avatar billede milo Nybegynder
09. oktober 2001 - 11:23 #2
Du skal kæde action scrips sammen med fx asp for at lave de fleste af de ting, fx mail sender.
Avatar billede kruhz Nybegynder
09. oktober 2001 - 11:24 #3
1. ved ikke men det vil jeg tro
2. Ja men dit flash skal vist nok blandes sammen med php eller noget andet.
3. Du kan godt men jeg er heller ikke den bedste endnu sååå. Prøv flashkit.com Actionscripts.org og cybernation.dk
4. Ved ikke
5. Ved ikke
6. http://www.flashkit.com/tutorials/Games/
Avatar billede raveduck Nybegynder
09. oktober 2001 - 11:29 #4
6. Hvis du bare søger nogle steder, hvor der er flashspil, så du kan få idéer, er www.ezone.com og www.shockwave.com da nogle bud.
mvh
RaveDuck
Avatar billede cgleerup Nybegynder
09. oktober 2001 - 13:25 #5
Du kan også benytte javascripts i flash! - det kunne måske løse en del problemer for dig, når du er kendt i andre programmeringssprog!

Desuden kan du benuytte forms m.m.
Avatar billede rasmuss Nybegynder
09. oktober 2001 - 18:13 #6
Tak for svarene, men jeg kunne godt bruge mere anvisning om hvordan man gør det, ikke bare om det kan lade sig gøre!.

Men jeg accepter alligevel!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. oktober 2001 - 19:45 #7
Det var godt nok lidt mange point at få.