Avatar billede dhansendk Novice
27. oktober 2022 - 00:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Indtastning på en side, tilføjes på næste side

Hej Eksperter.

Kan nogen guide mig i retning af hvad jeg skal gøre for at lave følgende:

Jeg ønsker at lave et lidt specielt excel ark, der kan sikre mine data for daglige kasseopgørelser i den frivillige klub jeg driver.

Jeg forestiller mig 2 ark fordelt på følgende:
Ark 1 - 2 separate formularer med mønt omtælling, samt et dato felt.
Ark 2 - En oversigt over alle overførte datoer med sum data fra ark 1.

Ark 1:
Her skal have et Dato felt (Skal udfyldes).
Ligeledes skal jeg bruge 2 mønt optælleringer, hvor jeg kan skrive antallet af 50 øre, 1 kr., 2 kr., 5 kr., 10 kr., 20 kr., 50ere, 100 kr., 200 kr.
Den ene optælles er min "Entre", den anden er min "Kiosk salg"

Når jeg har valideret mine indtastninger på Ark 1, skal jeg på en eller anden måde gemme disse og overføre disse data til Ark 2.

På Ark to, forestiller jeg mig en kolonnefordeling som følgende:
Dato, Entre, Kiosk salg, Total, akkumuleret total (tror jeg man kan kalde det - altså sidste indtastnings total, lagt sammen med denne indtastnings total.

For hver gang jeg gemmer på Ark 1 med en ny dato, skal den overføres til næste linje på Ark 2.

Kan man det og hvordan skal man gribe det an?

Takker allerede nu for jeres hjælp.
Mvh. Dan
Avatar billede store-morten Ekspert
27. oktober 2022 - 12:31 #1
Avatar billede dhansendk Novice
27. oktober 2022 - 22:38 #2
Det var lige præcis sådan noget jeg ledte efter.
Det lykkedes mig endda også (efter 1 time) at få rettet til så jeg fik 10,00 kr. med i optællingen og fik ændre i koden, så det også passede.

Og så fik jeg lige lavet en Skabelon fil som jeg kan kopiere fra hvert år, så jeg kan starte forfra.

Mega fedt.
Tusind tak Morten.
Avatar billede store-morten Ekspert
27. oktober 2022 - 22:44 #3
Velbekomme 🙂
Undskyld jeg glemte 10eren 🥺