Avatar billede mort1 Ekspert
29. marts 2020 - 12:13 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Automatisk skift til sommertid

Min pc, der er så ny, at den ikke tidligere har prøvet at skifte mellem vinter- og sommertid, eller omvendt, har ikke fundet ud af, at vi nu har sommertid, selv om jeg mener, at den skulle være indstillet til automatisk at skifte - Er der noget jeg har overset?
https://ibb.co/K7p2XMY
Avatar billede mort1 Ekspert
29. marts 2020 - 12:17 #1
Hvis jeg trykker på "Synkroniser nu" søger den i nogen tid, hvorefter meddelelsen "Tidssynkronisering mislykkedes" fremkommer
Avatar billede Peter Forsker
29. marts 2020 - 12:21 #2
Skift til "nist.time.gov" , den virker
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2020 - 12:32 #3
Opdaterede tiden på pc her  for nogle timer siden og brugte Windows time.com  siden uden problem
Avatar billede mort1 Ekspert
29. marts 2020 - 12:46 #4
Jeg kan sikkert sagtens selv skifte til sommertid, men når det nu skulle ske automatisk, hvorfor sker det så ikke ?
Klokken har passeret tid for næste synkronisering, uden nogen reaktion.
https://ibb.co/9YPmN0Q
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2020 - 12:50 #5
#4 Den side den synkroniserer med er jo ikke den som Windows selv foreslår som jeg ser det.
Her er det enten den jeg beskrev eller den som der der blev skrevet om i #3
Avatar billede mort1 Ekspert
29. marts 2020 - 13:19 #6
Skiftede til time.windows.dk, som, sammen med nist.time.gov og dk.pool.ntp.org er dem der umiddelbart kan vælges - Sidstnævnte, som ikke klarede opgaven, var, uvist hvorfor, valgt på min pc.
time.windows.dk klarede opgaven omgående kl. 13:05 dansk sommertid.
Tak til Peter og 220661 for jeres indspark.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2020 - 13:21 #7
Velbekomme :-)
Avatar billede Peter Forsker
29. marts 2020 - 14:31 #8
selv tak,