Avatar billede Ali hassan Praktikant
16. marts 2020 - 18:50 Der er 3 kommentarer

Hej ville gerne have hjælp til at Overclocker min pc

Jeg har i et stykke tid gerne ville overclocke min cpu, men synes ikke det er så let at finde ud af hvordan man gør vil gerne have lidt hjælp.

jeg har en i5 7300hq proceser hvis det vigtigt at vide.

på forhånd tak.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. marts 2020 - 19:46 #1
Der er måske lidt hjælp at hente her:

https://www.youtube.com/watch?v=Z4a89kUVDpc
Avatar billede milter Ekspert
16. marts 2020 - 21:09 #2
Den processor sidder helt sikkert i en bærbar computer, og overclocking af en bærbar kan meget let ende i, at den dør pga. varme. Man kan ofte overclocke en stationær computer, fordi man med en sådan kan installere en mere effektiv køler. Det kan du ikke på en bærbar!

Så glem det, medmindre du gerne vil vide, hvordan en CPU lugter, når den er død pga. varme :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. marts 2020 - 21:28 #3
#2 Den lugter med garanti rigtig grimt. Først river den i næsen, men bagefter kommer det der er værre, nemlig at det gør rigtigt ondt i pengepungen. Det er kun en antagelse, men den er vist ikke helt ved siden af ;-)