Avatar billede Johnse Novice
14. marts 2020 - 17:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

USB - for lidt strøm til mus

Hejsa. Jeg har lige købt en Legion T530-28ICB Desktop (Lenovo) - Type 90L3. Jeg oplever problemer, hvor jeg får fejlmeddelelsen: ukendt USB enhed skal bruge mere strøm end porten kan levere. Jeg har koblet gaming tastatur og mus til som det eneste. Keyboardet skal bruge 5V 250 mA og musen siger 5V 150 mA. Skal en PC ikke kunne trække det? Er det defekt mus eller keyboard eller noget helt tredje?
Avatar billede bas Forsker
14. marts 2020 - 19:27 #1
Kan du i Enhedshåndtering under egenskaber for USB se,
om strømmen står til Maksimal?
Avatar billede densortehingst Seniormester
14. marts 2020 - 19:49 #2
Prøv at bruge en anden usb port. Ikke alle porte yder det samme (kan ikke huske hvorfor :()
Avatar billede Johnse Novice
14. marts 2020 - 20:14 #3
Jeg har skiftet port et hav af gange. Det hjælper ikke.

I enhedshåndtering kan jeg kan tjekke til og fra i en boks der hedder "Tillad at computeren slukker denne enhed for at spare strøm" Det er under punktet "USB-controllere". Eller er det et andet sted jeg skal kigge. Det er i øvrigt Windows 10.

Overskriften på fejlmeddelelsen hedder "Strømstigning på USB-port"
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
14. marts 2020 - 21:27 #4
Hver af usb portene bør kunne levere 500 mA
så denne skulle være unødvendig:
https://www.av-cables.dk/usb-stroemkabel/usb-stroemkabel-2-0-0-3-m.html?gclid=EAIaIQobChMIgMyqjuSa6AIV1cAYCh1CeQz3EAkYAiABEgLpg_D_BwE
men måske et forsøg værd?
Avatar billede Johnse Novice
15. marts 2020 - 08:59 #5
Hvad gør kablet? Suger det strøm fra flere porte på en gang?

Under alle omstændigheder så tyder det på at enten keyboard eller mus er defekt. Eller også er der noget galt med computeren, der gør at den ikke leverer den rigtige mængde strøm til portene. Lyder det ikke som den oplagte konklusion?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
15. marts 2020 - 09:19 #6
Kablet leverer strøm fra to usb porte, men kun dataoverførsel via den ene port.
Din konklusion lyder rigtig. Det kan tjekkes ved at afprøve tastatur og mus på en anden computer.
Avatar billede Johnse Novice
15. marts 2020 - 09:42 #7
Ok .Takker.
Avatar billede Jeppe Praktikant
09. marts 2022 - 16:40 #8
Jeg er nu stødt på samme problem, når jeg forsøger at koble min Garmin edge 830 til min Legion. Det har virket hundredevis af gange før (senest i går), men gør pludselig ikke.

Har prøvet forskellige porte, på forskellige computere, og fuldt den guide som der er linket til længere oppe.

Nogle der har alternative forslag?