Avatar billede Naitsirhc Novice
06. februar 2020 - 15:21 Der er 5 kommentarer

thermal pad Nvidia 2080 RTX founders editions

Hej Eksperten

Jeg har vandkølet min CPU og GPU.

Og jeg ønsker nu at gå tilbage til luft køling

stock køleren på GPU.

Men eftersom jeg har haft skilt det ad har jeg brug for ny thermal pads både på forsiden og bagsiden af grafikkortet. Men Nvidia kan ikke hjælpe mig.
Er der nogle der har skilt sådan et kort ad og har størrelser, tykkelser og placering af disse thermal pads.

billede og beskrivelse ønskes

Mvh frustrerede Christian
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2020 - 16:14 #1
Er ikke ekspert på lige punktet her, men hvorfor skulle men ikke kunne bruge kølepasta på tube til formålet?
Både på Cpu og gpu.
Mig bekendt skal der så lille et lag på som muligt, for at overføre varmen til køleprofilet.
Avatar billede Naitsirhc Novice
06. februar 2020 - 16:46 #2
Thermal paste og thermal pads er 2 forskellige ting.
kølepasta på tube er typisk egnet til processor kernerne. hvorimod køle pads er til alle de andre komponenter som også bliver varme og kan have behov for kontakt til køle funktioner.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2020 - 16:57 #4
#2 Er godt klar over forskellen. Mener blot begge dele udfører den samme funktion. (overføre varme fra hardware til køleprofil)
Avatar billede Naitsirhc Novice
06. februar 2020 - 16:59 #5
yeps det er sådan noget jeg skal bruge men. der findes forskellige størrelser og tykkelser og jeg har brug for at vide hvad stock køleren skal bruge for at passe til grafikkortets printplade.

https://hardforum.com/threads/replacement-thermal-pads-for-2080ti.1981252/

Her har i en ide hvad det handler om men har brug for min model som beskrevet i toppen