Avatar billede Bettetas Praktikant
26. januar 2020 - 04:26 Der er 7 kommentarer

Helt ny pc kører 100% i CPU ved spil

Hej
Jeg har lige købt en helt ny gamer pc,
Bundkort     ASUS ROG STRIX B360-H GAMING
Processor Intel core i7 9700f 9th gen
Hukommelse 16 gb 3200 MHz
Grafikkort NVIDIA GeForce RTX Gaming x 2060 super 8GB

Men lige nu er jeg begyndt at tvivle om mit valg var dårligt. Jeg spiller Need for speed heat som kræver rigtig meget. Spillet lagger ikke og kører rigtig godt og super god kvalitet. Men min CPU ligger i 100% lige så snart jeg åbner spillet og kan høre den blæser det meste af tiden, og tænker det umuligt kan være sundt.

Hvad dælen gør jeg?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2020 - 08:01 #1
Er pc 100% opdateret på de rigtige drivere til bundkortet og grafik kortet?
PS Spiller ikke selv, så er der indstillinger for spil må andre fortælle mere om det :-)
Avatar billede Bettetas Praktikant
26. januar 2020 - 10:06 #2
#1
Ja det er 100% opdateret :)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2020 - 13:13 #3
Kører du tunge processer samtidigt med du spiller?
Flere browservinduer åbne, optager spil og andre ting der også belaster cpu?
Kan du i joblisten se hvor krudtet bruges?
Avatar billede Bettetas Praktikant
26. januar 2020 - 13:31 #4
#3
Det eneste som er åbent er origin og spillet, og i joblisten bruger spillet alene mellem 85-92%
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2020 - 13:34 #5
Ja og så er de sidste 8% til andre ting der kører i baggrunden.
Og din installation af spil forløb rigtigt?
Avatar billede KHN Guru
26. januar 2020 - 14:58 #6
Prøv evt. at gøre som nedennævnte:

1) Højreklik på Windows-logo nederst til venstre i bunden og venstreklik derefter på Kør.

2) I boksen skriver du: services.msc og venstreklikker på OK.

3) Find tjenesten SysMain og stands tjenesten.

4) Højreklik på SysMain og venstreklik på Egenskaber.

5) Foran starttype står automatisk, ændre dette til Deaktiveret, ved at venstreklik på pil.

Næste trin er manuel opdatering af registreringsdatabasen

• Kør regedit (HUSK - lav en backup af registeringsdatabasen)
• Find parameteren HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters
• Sæt værdien af nøglerne EnablePrefetcher og EnableSuperfetcher = 0
• Genstart PC
Avatar billede milter Ekspert
26. januar 2020 - 15:35 #7
#6.

Dit forslag i #6 (at disable prefetch) har vel egentlig kun med RAM-forbrug at gøre? Pretetch har ingen indflydelse på CPU-forbrug, mig bekendt, I hvert fald ikke, så snart bootfrekvensen er overstået.