Avatar billede Tvilling2010 Novice
20. januar 2020 - 17:30 Der er 20 kommentarer

Lenovo y520 døde....

Hejsa

Jeg ville tjekke upgrade muligheder og pillede bagepladen af. Satte den på igen og så ville den kun starte 2 gange med nød og næppe. Slukkede hver gang jeg rørte skærmen.

Har I nogen ideer til hvad problemet kunne være?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2020 - 17:48 #1
Har du pillet ved hardwaren i den?
Tænker på ram klodserne.
Avatar billede Tvilling2010 Novice
20. januar 2020 - 17:56 #2
Nej. Men der var en slags Alu æske over rammen skulle måske prøve at pille den af igen.

Skrabet forsigtig lidt nullermænd af. Tager billede af hvor senere
Avatar billede milter Ekspert
20. januar 2020 - 18:10 #3
Det er nok en fortsættelse af det her spørgsmål:

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1029141
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2020 - 18:14 #4
#3 Ja okay. Ser ikke ud til man respekterer den hjælp man får. Sørgeligt.
Avatar billede Tvilling2010 Novice
20. januar 2020 - 18:31 #5
Der er sku’da ikke spurgt til Lenovo’en der inde. Kun fortalt dig hvad jeg købte og at jeg har ødelagt den :(

Sørgeligt at man ikke kan læse.....
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. januar 2020 - 18:49 #6
#5 - Sæt du dig hellere ned og tag en stille øl, og lad roen falde over dig. Jeg synes at kunne ane en vis blokering for mandens venlighed.
Avatar billede milter Ekspert
20. januar 2020 - 18:52 #7
#5.
Jeg har kun linket til dit tidligere spørgsmål, fordi det er relevant, at din Lenovo y520 er købt brugt for nylig.

Nogle kabinetter har en indbygget sikkerhedsanordning, som gør, at computeren ikke vil starte, hvis kabinettets bagplade fjernes. Læs, hvad f.eks.  Dell skriver om den slags i linket herunder:

https://www.dell.com/support/article/dk/da/dkbsdt1/sln18479/s%C3%A5dan-nulstiller-eller-fjerner-du-en-advarsel-coveret-blev-tidligere-fjernet-meddelelsen-der-vises-n%C3%A5r-du-starter-en-dell-optiplex-computer?lang=da

Kan det tænkes, det er dit problem? For at løse det skal der ændres i indstillingerne i BIOS.
Avatar billede Tvilling2010 Novice
20. januar 2020 - 19:02 #8
Undskyld det var bare den andens bemærkning der gjorde mig vred.

Jeg tror sku det er ordnet, jeg prøvede at skifte ramblokken over i den anden slot. Og nu er den startet og slukker ikke når jeg røre skærmen

Fedt fedt
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2020 - 19:15 #9
#5 Det jeg reagerer på er at du ikke melder tilbage i de forrige tråde du har kørende før du får et nyt problem. Længere var den  ikke.
Ser ud til dine ram ikke sad rigtigt så? :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2020 - 19:54 #10
#10 Sådanne bemærkninger gider jeg ikke se på :-(
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. januar 2020 - 20:10 #11
#11 Meget forståeligt. Han skal vist tilbage i sandkassen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. januar 2020 - 20:22 #12
#10 "Tvilling2010" - måske synes dine venner du er sej, med det vokabolatur du lægger for dagen - og måske er du med i nogle grupper på sociale medier, hvor man skriver sådan til hinanden.
Men et godt råd er at pakke den slags væk, når du skriver i generelle brugerforum, og opføre dig pænt - ellers får du til sidst ingen hjælp.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2020 - 20:22 #13
#12 Nej spørger skal bare opføre sig anstændigt og skive i en sober tone.
Jeg hjælper her for min fornøjelses skyld og forventer blot at man melder tilbage og får lukket sine tråde når løsninger er fundet. Andre krav har jeg ikke.
Regner med at du også forventer noget lignende?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2020 - 20:23 #14
#13 Lige præsis :-)
Avatar billede MADOlsen Forsker
21. januar 2020 - 13:51 #15
Når man læser tråden nu, bliver man godt nok forvirret. #10 og #11 refererer bl.a. til sig selv... :-)

Er der blevet fjernet en kommentar?
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. januar 2020 - 14:08 #16
Ja, det er der! Tvilling2010 var decideret ubehøvlet i sin udtalelse i sin oprindelige kommentar i #10. Dette er tydeligvis fjernet nu, og jeg forstår udmærket 220661´ kommentar. Men jeg forstår godt din forvirring.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2020 - 15:52 #17
#15 Ja jeg anmeldte hans kommentar til mig i går. Den er fjernet af administratoren  kan jeg se. Derfor tråden ser lidt mærkeligt ud :-)
Spørger har fået løst problemet kan jeg forstå. Men ud fra det jeg ser fra profilen så bliver tråden nok ikke lukket med løsningsforslaget :-)
Jeg hopper af tråden her. Har set nok på den.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2020 - 15:53 #18
Før i tiden skrev admin blot at indlæg var modereret, Men det er ikke valgt her.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. januar 2020 - 16:10 #19
#17 RESPEKT for at du anmeldte hans kommentar. Sådanne kommentarer hører ikke til herpå eksperten. Eksperten er sat i verden for at brugerne kan hjælpe hinanden - ikke for at svine hinanden til.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2020 - 16:15 #20
Tak Erikhg og selvfølgelig helt enig i det du skriver :-)