Avatar billede Simon Mundeling Praktikant
19. januar 2020 - 20:45 Der er 7 kommentarer

Pc starter ikke efter jeg tog min CPU ind og ud

Hej, jeg fik foræret en ny CPU så tog jeg den gamle ud og satte den anden på men fandt hurtigt ud af den ikke passede, så jeg tog den gammel i igen og har husket kølepasta men den gider ikke rigtig at boote op. Når jeg tænder den kommer der ikke rigtig nogen biblyde man kan bare høre den starter op også går den ud igen og starter op igen af sig selv op til flere gange, please hele me.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. januar 2020 - 21:12 #1
Prøv lige som det første at starte PC'en op uden CPU i - så skal den komme med en beep-code, der bekræfter at der ikke er nogen CPU, og bundkortet burde være ok.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2020 - 21:24 #2
Tjek efter bukkede pins på gammel cpu hvis den har blevet genmonteret forkert.
Avatar billede posten Ekspert
19. januar 2020 - 22:06 #3
hvorfor passer den ikke ?? er det en intel eller en amd ??
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. januar 2020 - 10:33 #4
Det kan f.eks.om to forskellige sokler. Så vidt jeg ved kan de i visse tilfælde minde meget om hinanden. Som beskrevet i #2 kan der være tale om et eller flere bukkede pins, og dette er ikke helsekost.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2020 - 12:12 #5
Hvis man sætter en nyere CPU i kan det tænkes bios skal opdateres før man monterer. Men der er alidt begrænsniniger for hvilke der spiller med bundkortet
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. januar 2020 - 13:24 #6
Jeg solgte en gang et bundkort der var 100 % i orden. Jeg havde først solgt CPU´en (en Intel 1366). Der var en køber der købte bundkortet, og han havde på forhånd købt en CPU med netop 1366 sokkel. Efter nogle dage kontaktede han mig og skrev at han ikke kunne starte computeren; når han tændte den, kørte blæserne nogle få sekunder hvorefter den slukkede igen. CPU´en var en 1366, men alligevel kunne den ikke samarbejde med bundkortet. Jeg tilbød ham at tage bundekortet tilbage, men han ville dog selv sælge det til anden side. Så man skal være sikker på at dele kan samarbejde.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2020 - 17:08 #7
Noget nyt Simon?