Avatar billede Frus Novice
10. januar 2020 - 11:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lenovo E470 Thinkpad vil ikke starte

Jeg har brug for hjælp til Sønnikes bærbare ; Den vil ikke lade.

Det er en 2 år gammel E470 THinkpad 20H10056MX. Når jeg trykke på powerknappen blinker den et par gange, og så sker der ikke mere.

Mine PC-skills er på absolut begynderniveau, så alle gode råd modtages meget gerne
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. januar 2020 - 11:31 #1
Er du sikker på der er strøm på? - hvis den er lav for strøm vil den gøre sådan.

Det vil den desværre også hvis der er noget galt med selve PC´en.

Og først og fremmest skal du se om du kan finde "Reset" hullet i bunden af PC´en - der børe være et reset hul, du kan trykke en tandstikker op i i 10 sekunder for at nulstille batteriforbindelsen. Der må ikke være strøm til samtidig.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. januar 2020 - 11:34 #2
Hej Prøv dette
Det mystiske Strømkneb.
Fjern Batteri og lader og hold startknappen inde i 30 sec
sæt derefter opladeren til igen  og se om den starter?

https://www.version2.dk/artikel/mystisk-stroem-kneb-vaekker-doede-baerbare-til-live-7854
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. januar 2020 - 12:00 #3
Jeg mener T470 har indbygget backup batteri - derfor kan man ikke nøjes med at fjerne det eksterne.

Derfor bruges reset hullet til at nulstille batteri: https://support.lenovo.com/us/en/solutions/pd104650
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. januar 2020 - 12:15 #4
Selv efter jeg trykkede på opret var jeg den eneste der havde svaret ind til opdatering af siden Eksperten hører jo ikke til blandt de hurtiske sider!
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2020 - 14:11 #5
Normalt er der en diode der viser den skal lade. Formoder så at den ikke tænder?
Er stikket løst i pc så det kunne være problemet? Tegn på defekt ledning fra oplader?
Avatar billede Frus Novice
11. januar 2020 - 09:38 #6
Nu har jeg fjernet batteriet, trykket på power i 30 sec, sat strøm til og nu er pc startet .-) Skal jeg så bare montere batteriet igen ?

Tak til jer alle der gider at dele jeres gode erfaringer :-) Det er dejligt for os, der ikke aner noget som helst.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2020 - 09:50 #7
#6 Din pc lader igen så?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2020 - 09:51 #8
Batteriet skal på igen. Håber ladning så virker?
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. januar 2020 - 11:54 #9
Godt du fik det til at køre