Avatar billede Jeppe Praktikant
26. december 2019 - 14:29 Der er 4 kommentarer

Ikke nok tilgængelig plads på én hard drive

Hej allesammen,
Jeg står i den situation, at jeg lige har købt det nye Modern Warfare til computer, dog vidste jeg ikke, at det fyldte 175 gb. Jeg står i den situation, at jeg har én SSD på 116 GB og en HDD på 165 - hvilket ikke er nok til at lagre spillet. Så det jeg ville hører, var hvorvidt det var muligt at downloade spillet, så den bruge begge drives, altså hele HDD´en også lidt på SSD´en? - eller om jeg bliver nødt til at gå ud og købe en større HDD/SSD
Mvh. Jeppe
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2019 - 14:44 #1
En lille SSD ok,  men en almindelig HDD på 165 GB, det lyder forkert, så lille kan den næppe være. Og nej, du kan ikke lægge dit spil fordelt på to forskellige diske.
Noget andet er, at når den SSD er så lille, bør der ikke være meget mere end Windows på den. Den bliver hurtigt slidt op. Windows skal have plads til at arbejde på.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. december 2019 - 17:28 #2
Med hensyn til HDD´en på kun 165 GB så må der ligge en masse overflødigt på denne kunne man have en mistanke om. Prøv at rense med CCleaner. Dette program kan sandsynligvis frigøre noget plads Jeg kunne forestille mig at det er en HDD på 250 GB eller måske mere.

.https://www.ccleaner.com/

Vælg "FREE" versionen, det er en gratis udgave, men det virker fint.
Avatar billede kurt54 Ekspert
26. december 2019 - 21:30 #3
Går ud fre de 165G er ledig plads - se havd der fylder på din harddisk - eksempelvis med treesize free.
Avatar billede Strawberry Seniormester
27. december 2019 - 15:42 #4
En mulighed er at købe en større SSD harddisk, de er kommet meget ned i pris. Hvis du har flere harddiske du gerne vil have samlet til et drev, så kan du eventuelt bruge RAID 0, så får du et drev der er dobbelt så stort som den mindste af harddiskene og hastigheden bliver øget, hvis de er lige hurtige vil hastigheden blive øget til det dobbelte. Der vil derfor ikke være nogen ide i at lave RAID 0 med en HDD og en SSD, hvis styresystemet ligger på drevet. Hvis det er et drev du har styresystemet på, kan det være en fordel at lave RAID 0 med 2 eller flere SSD harddiske. Ellers kan du købe en større HDD hvis der er plads til flere i computeren, til at ligge Modern Warfare på.