Avatar billede Rasmus Novice
25. december 2019 - 22:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Prøvede at skifte ram men efter et par forsøg starter computeren ikke men siger bare bibib

Hej jeg har fået et sæt ram fra T-force som de i data world sagde godt kunne arbejde sammen med mine gamle ram som er hyperx det er ddr4 alt sammen.

Beskrivelse af mine forsøg
1. Jeg starter pcen den køre som normalt
2. Jeg slukker den og sætter de to ram i af hver 8.
3. Prøver at starte pcen og den starter op men skærmen reager ikke og den slukker igen selv og kører bare sådan i reng
4. Jeg slukker den foran på knappen(eneste mulighed ud over at rive strømmen da skærmen ikke reagered)
5. Jeg tager de nye ud og starten den op igen kun med de gamle og det virker
6. Jeg tager de gamle ud og erstatter med nye og så virker den som normalt
7. Jeg prøver igen lige som nummer 3 og det virker ikke
8. Jeg prøver at køre med 1 gammel og 1 ny det virker men den indlæser kun den ene.
9. Jeg konstatere at de bare ikke kan sammen og så ville jeg reatuner dem men da jeg så havde pakket sammen og har kun de gamle ram i så starter jeg den og så begyder den bare og sige bib bib bib skærmen reager ikke.

Den er købt for 3 år siden hos mmvison men ville høre om i har nogle forslag fordi de åbner først på fredag😥
Håber virkelig at i kan hjælpe mig selv om i har travlt her i julen men hvis i bare har en ide så kom med et bud måske er det jeres ide der virker🤞🤞🤞
Avatar billede Rasmus Novice
25. december 2019 - 22:16 #1
Tak til alle dem som overhovdet læser hele den lange tekst og tænker over det
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. december 2019 - 22:35 #2
Normalt står der i dit bundkorts manual hvilke Ram der er kompatible og jeg tror det er der det brænder på men vent der kommer nok nogen jeg holder for idag
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2019 - 22:40 #3
Har kun et forslag:
Afmonter strøm. Pil det lille bios batteri ud, og herefter trykker og holder du startknappen nede i ca 30 sekunder. Gen monter bios batteri og strøm og prøv opstart med de gamle ram i.
Bipper den stadig så?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2019 - 23:03 #4
Tjek også at grafikkortet sidder rigtigt i soklen hvis der stadig er bip lyde.
Avatar billede Rasmus Novice
26. december 2019 - 11:29 #5
Ja der er stadig bib lyde
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2019 - 11:37 #6
Er du helt sikker på at de kan benyttes på dit Bundkort?
Det er meget vigtigt at det er samme slags ikke kun sokkel men også Spænding Hvor hurtige de er og om der er Nogen jumpere der skal skiftes eller flyttes?
Hvilket Bundkort.
Avatar billede Rasmus Novice
26. december 2019 - 12:11 #7
Poko1 nu vil jeg bare gerne have startede den de nye ram har jeg lagt på hylden for længst.
Bunkortet er et asus B150M-A
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2019 - 12:17 #8
Ok
Har jeg ikke læst ud fra dine svar idet du måske har fulgt rådet om Bios nulstilling og de andre forslag så er jeg bange for at løbet er kørt.
men undskyld jeg blandede mig "Tidligere ASUS. CIO."
Avatar billede Rasmus Novice
26. december 2019 - 12:21 #9
Det er helt fint men tak for forsøget
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2019 - 15:21 #10
Har du prøvet, med de gamle ram, at gå direkte til bios og resette, før du prøver
at boote?
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2019 - 15:24 #11
Nå, mit forslag ligner vist for meget  #3.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2019 - 23:49 #12
Har du prøvet med kun en ram ad gangen monteret
Stadig bip lyde?