Avatar billede franne Novice
01. oktober 2019 - 17:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

skifte harddisk

Hej.
Min gamle og ret medtagne Lenovo Thinkpad Edge med Win10 trænger til at skiftes ud. Jeg har mulighed for at få en Lenovo thinkpad T510 med Win7 i ret fin stand, men den er låst og recovery med F11-tasten duer ikke. Kan jeg flytte harddisken fra min "Edge" over i 510'eren og så regne med, at alt virker som det skal lige som på min gamle PC?
Avatar billede INK Ekspert
01. oktober 2019 - 18:31 #1
Det korte svar er nej. Køb en ny SSD disk og sæt den i nye pc. Ren ny installation af Windows 10 er gratis når den allerede har en gyldig Windows 7 licens. Kræver selvfølgelig reinstallation af programmer og overførsel af data. Men det giver det bedste resultat.
Avatar billede franne Novice
01. oktober 2019 - 20:14 #2
Tak for kort svar. Men hvad vil der ske ved at jeg smider den gamle harddisk over den "nye" maskine? Vil den starte og køre? Kan jeg ødelægge noget ved at prøve - eksempelvis billeder og dokumenter fra den gamle harddisk?
Avatar billede INK Ekspert
01. oktober 2019 - 20:20 #3
Du kan godt prøve og almindeligvis ødelægger du ikke noget, men men - jeg ville dog kun prøve hvis jeg havde en sikkerhedskopi af mine data!
Avatar billede franne Novice
02. oktober 2019 - 13:37 #4
Tak. Det kan være, jeg prøver - og poster en besked om resultatet.
Avatar billede franne Novice
02. oktober 2019 - 15:51 #5
Det virker: Så er harddisken udskiftet med Win10 med alle mine filer på den "nye" maskine. Produktnøglen fra den gamle maskine kunne også bruges :-)