Avatar billede Rasmus Novice
25. september 2019 - 15:17 Der er 8 kommentarer

Optimale justeringer ved min pc

Hej jeg vil rigtig gerne streme men min pc lagger hele tidem når beg starter en stream i fx csgo hved hjælp af OBS.
Min pc:
Intel core i5-6600 <3,9 Hz
16 GB ram
Gtx 970 4GB

Pz skriv hvis i har forslag til optimeringer men gerne i buget i mente tak for hjælpen på forhånd.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2019 - 16:43 #1
Hvor halter den?
Kan du fra joblisten se hvor procenterne nærmer sig 85-100%?
Er det cpu eller HDD der ikke kan følge med?
Avatar billede Rasmus Novice
25. september 2019 - 16:58 #2
CPU
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2019 - 17:02 #3
Hvilket bundort har du i den?
Kan det understøtte en kraftigere cpu?
Avatar billede Rasmus Novice
25. september 2019 - 17:13 #4
mb1151 asus b150m-a dette er mit bundkort om det kan støtte en kraftigere cpu ved jeg ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2019 - 17:27 #5
I følge siden her https://www.asus.com/dk/Motherboards/B150M-A/HelpDesk_CPU/ er det disse cpu'er der skulle passe på dit bundkort hvis det er det rette jeg har fundet?
Du kan alt efter hvilken bios version du har opgradere på cpu. Så din cpu havde en benchmark på 7771, og du kan i tabellen her https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i5-6600+%40+3.30GHz&id=2594 hvad de andre yder. Du skal tjekke med den anden side om står listet.
Avatar billede Rasmus Novice
25. september 2019 - 17:41 #6
Så når alt kommer til alt skal jeg gå ind på den første hjemmeside finde en cpu der passer til en fin pris og så smide det i og så er det blevet optimeret og godt at streame på er det korekt forstået?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2019 - 17:48 #7
Måske ikke så enkelt. For har du en ældre bios version skal den også opgraderes.
Normalt er det ikke det jeg anbefaler at gøre, og har aldrig slev gjort det.
Som jeg læser de forskellige benchmarks af cpu'er vil du få et højere tal (ca 2000 mere) ja, men om det er nok til den ikke lagger, det ved jeg ikke. Og om du kan få lov til at opgradere så meget på cpu uden den skal genregistreres af Microsoft med en ny licens kan jeg kun sætte spørgsmålstegn ved.
Min anbefaling er du venter indtil andre har budt ind i tråden.
Jeg spiller ikke selv og har ikke erfaringer i den retning.
Avatar billede Rasmus Novice
25. september 2019 - 18:03 #8
Ok men tak venter bare.