Avatar billede nego G Novice
25. december 2018 - 21:20 Der er 2 løsninger

Spørgsmål vedrørende RAM :-)

Hej, jeg har tænkt lidt over at købe en ny computer. Den kommer til at have 2x4gb Crucial DDR4 2400MHz RAM-blokke (link:  https://www.komplett.dk/product/891085/hardware/pc-komponenter/hukommelse-ram/crucial-ddr4-2400mhz-8gb#)

- Hvilket jeg synes er rimelig lidt. Så derfor har jeg tænkt over at smide mine nuværende RAM-blokke ind oveni (2x4 GB og 2x8 GB). Men jeg er ikke rigtig sikker på om det er muligt? Passer de sammen, skal jeg evt. have fuldkommen samme RAM-blokke i osv...

Her er mine nuværende RAM-blokke 2x8gb: https://www.dustinhome.dk/product/5010958588/ddr3?ssel=false&LGWCODE=5010958588;90883;5443&gclid=CjwKCAiAx4fhBRB6EiwA3cV4Km_TLA4fX2X15it_5P42FzUlzFH9qd1UcPm9zYGXAF47G-oElfdekxoCerIQAvD_BwE

Her er dem der medfølger i den nye computer 2x4gb: https://www.komplett.dk/product/891085/hardware/pc-komponenter/hukommelse-ram/crucial-ddr4-2400mhz-8gb#

Fortsat god dag :-)
Avatar billede milter Ekspert
25. december 2018 - 23:04 #1
Nej, dine gamle RAM er DDR3, og dem kan du ikke bruge i et bundkort til DDR4 som i din nye PC.

Og ja, hvis du vil have det hele til at køre rigtigt, skal alle RAM-blokke være helt ens.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. december 2018 - 09:40 #2
Du kan sagtens have flere sæt (altså par) RAM-moduler af forskellig størrelse i kortet, men som milter er inde på ovenfor, så skal det naturligvis være samme teknologi (DDR3 og DDR4 er MEGET forskellige), men hastigheden på modulerne er også vigtig for at få ok ydelse ud af det.

Det hjælper ikke meget, hvis du sætter mere RAM i maskinen, der så til gengæld er både langsom og måske endda af tvivlsom kvalitet - det giver mulighed for en masse nye problemer.

Gør det nu ordentligt og aftal med shoppen at de leverer den med 16GB fra starten i stedet for.