Avatar billede Laura Praktikant
25. december 2018 - 11:43 Der er 5 kommentarer

Kan ikke foretage ændringer, herunder installere spil, på søns PC

Hej Eksperten
Min søn har en PC af ældre dato. Vi har forsøgt at installere et spil, men får hele tiden det samme spørgsmål; Vil du tillade at der foretages ændringer på din maskine? Men vi kan kun svare Nej til spørgsmålet, så det virker som om at vi ikke har administratorrettigheder til computeren. Når jeg forsøger at gå ind under User Account Control og ændre på indstillingerne her, får jeg samme spørgsmål og kan derfor ikke komme videre. Ligegyldigt hvad jeg forsøger at ændre på af grundindstillinger, bliver jeg blokeret herfor.

Det er ikke en computer vi har købt fra ny, men én vi har fået. Den skulle dog være renset forinden og sat op til min søn med ham som bruger.

Hvad kan vi gøre for at løse problemet?

På forhånd tak og glædelig jul
Mvh Laura
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2018 - 11:49 #1
Hej Laura.
Når du installerer så højreklik på ikonet og vælg kør som administrator.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2018 - 11:51 #2
Hvis du går i kontrolpanelet under brugere, hvilken status har din søn så over computeren?
Står han kun som bruger eller admin?
Avatar billede puren Ekspert
25. december 2018 - 12:48 #3
som #2 skriver se om han er bruger eller administartor, og hvis du har en konto så kig lige efter hvad den er også? er han/i kun bruger skal i snakke med dem der har solgt/renset den så i kan få admin koden

er du administartor kan du ændre hans konto til admin også og problemet løst

dem der har solgt/renset den tager ikke telefonen, så er der 2 muligheder reinstaller windows eller hacke windows. tager et par timer og hacke windows tager ca 15 min. (men så er der også tid til en kop kaffe)
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. december 2018 - 13:03 #4
Jeg ved ikke hvilken version af Windows der er tale om, men jeg har fundet noget på YouTube hvor det er Windows 7.

https://www.youtube.com/watch?v=y2cQVa4N-yI
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. december 2018 - 15:08 #5
Her er måske også hjælp at hente.

https://www.youtube.com/watch?v=RCInsJ6BLjY