26. november 2018 - 19:40 Der er 89 kommentarer og
2 løsninger

Jeg har nulstillet min PC og den kommer ikke længere end start logoet.

Jeg har en stationær Lenovo computer, som jeg har brugt meget.
Jeg ville nulstille den og eller rense alt på computeren. Jeg valgte den mulighed hvor man fjerner alt på hard driven, ligesom hvis man skulle sælge den og man Ikke ville have noget personligt information på den.
Jeg forlader min computer og venter på den skal blive færdig.
Da jeg kommer ind på mit værelse igen, viser den bare lenovo start logo. man kan ikke rigtig komme videre og den er gået i stå. Jeg prøver at genstarte den, men den kommer aldrig længere.

Jeg har tjekket at alle blæserne kører også i grafikkortet og i psu'en.
Mit grafikkort lyser hvidt og sshd'en laver ikke nogen høje bib, som sådan kun, meget sjældent nogle små bib.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Nogen ideer?
Avatar billede INK Ekspert
26. november 2018 - 19:57 #1
Hvis du kører Windows 10, kan du på en anden pc downloade seneste udgave 1809 og installere fra en usb.
26. november 2018 - 20:03 #2
Tak for dit svar.
Men du tænker at den har slettet Windows under nulstillengen, og at jeg skal installere det igen?
Avatar billede INK Ekspert
26. november 2018 - 20:12 #3
Da du jo allerede har slettet alt, er det jo et gratis forsøg. Windows10 bliver aktiveret over nettet, så du skal ikke skrive licensnummer men blot springe over.
26. november 2018 - 20:23 #4
Okay tak, men lige inden jeg prøver har jeg lige nogen spørgsmål.
Hvor meget plads skal der minimum være på usb drevet?
Hvilken hjemmeside installere man det fra?
Og det er 100% lovligt?
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. november 2018 - 20:23 #5
Prøv først at reparere.
Mulighed. Nr.1-
Hvis du har lavet et Windows 10 DVD eller USB. Medie.
Så start op fra dette medie og når du har valgt Sprog Tid Og Tastatur tryk på Næste
I følgende skærmbillede kan du i nederste venstre hjørne væge Reparer computeren.
https://ibb.co/j5pQa6

Mulighed. Nr.2-
En anden mulighed, Som er Microsofts nye løsning som bruges i stedet for F8. fejlsikret start!
Forudsætning du kan se den animerede cirkel når den starter?
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.

Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation ETZ.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand.
Det ser sådan ud!
Reparation er A-D-G-J. Held og Lykke.
https://ibb.co/bCKfDz
26. november 2018 - 20:55 #6
Den animerede cirkel er der ikke.
Der står kun Lenovo og intet andet, men jeg prøver lige noget af det, tak.
26. november 2018 - 20:56 #7
Og kan man overhovedet få den cirkel frem?
Avatar billede INK Ekspert
26. november 2018 - 21:00 #8
På denne side kan du downloade tool for opdatering
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
26. november 2018 - 21:11 #9
@ink
Men hvordan kan jeg få det ned på et usb stik?
26. november 2018 - 21:14 #10
link til hvordan det ser ud (ingen animeret cirkel)
https://ibb.co/sQBxpJh
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. november 2018 - 21:17 #11
Når du starter op kommer der så ikke en melding a.la F? for Boot select og F?? for Bios set up.
i Boot select skal du kunne se om den vælger Harddisken.
26. november 2018 - 21:24 #12
Nej, der står kun lenovo og intet andet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. november 2018 - 21:32 #13
prøv.
Boot menu: fn+F12 or power on by pressing «OneKey Recovery button»
Bios setup: fn+F2 or power on by pressing «OneKey Recovery button»
Avatar billede INK Ekspert
26. november 2018 - 22:06 #14
#9 som nævnt skal du bruge en anden pc (se #1). Læs linket i #8, det forklarer proceduren.
26. november 2018 - 22:20 #15
jeg forstår det godt nu, tak.
26. november 2018 - 22:21 #16
Poko1 den reagere ikke på noget af det.
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. november 2018 - 22:38 #17
Det skal være straks lige efter at du har trykket på start.
og du skal jo starte fra boot menu når du har hentet Windows 10 på USB Stikket
26. november 2018 - 22:44 #18
Sorry havde først set det nu, at det skal være lige i det man startet.
Jeg har fået det frem nu.
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. november 2018 - 22:58 #19
Hvis det er e nyere Pc: skal du måske vælge EFI/UEFI Boot
dette er et eksempel på hvordan det kan se ud.
https://ibb.co/CsCR2N6
26. november 2018 - 23:15 #20
Hvad skal jeg når jeg er inde i BIOS?
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. november 2018 - 23:28 #21
Du skal se om den er sat til at starte op på Harddisken.
og hvis den er tom for programmer skal du fra et medie USB Stikket som du har hentet Windows 10 på vælge at starte op fra dette.
Avatar billede Uvanga Ekspert
27. november 2018 - 09:40 #22
Du kan prøve dette:
    1. Start din pc, og vælg ikonet Tænd/sluk i nederste højre hjørne af låseskærmen.
    2. Vælg Genstart , mens du trykker på knappen Skift
Så kommer man til menu, og kan vælge det man ønsker.

Metoden har jeg afprøvet, virker Ok. Proceduren varer ca. 4 timer.
#5 giver en god vejledning via skærmdumps.
Avatar billede Uvanga Ekspert
27. november 2018 - 09:41 #23
... afprøvet i Windows 10
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. november 2018 - 10:38 #24
#22 Hvor på spørgers skærm ser du den mulighed ?
https://ibb.co/sQBxpJh
Avatar billede Uvanga Ekspert
27. november 2018 - 10:45 #25
ad#24
Jeg ser denne besked i #1:
"Jeg forlader min computer og venter på den skal blive færdig"
Så jeg tænker at startskærm har været tilstede på et tidligere tidspunkt.
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. november 2018 - 10:54 #26
Da jeg kommer ind på mit værelse igen, viser den bare lenovo start logo. man kan ikke rigtig komme videre og den er gået i stå. Jeg prøver at genstarte den, men den kommer aldrig længere.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2018 - 12:47 #27
Enig med ink #3 #8 Kør en nyinstallation, der er ingen grund til at gøre det mere besværligt end det er. Det er bare spild af tid.
27. november 2018 - 12:49 #28
@uvanga Den viser ingen eller noget man kan trykke på.  Det er en sort skærm med lenovo start logo i midten. Så en af de eneste muligheder lige nu er at starte den igennem BIOS!
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. november 2018 - 13:03 #29
Så kom kloge hovedet #27  tilbage igen så han som sædvanligt kan blande sig i samtlige tråde og sende interne beskeder til sine makkere.
27. november 2018 - 13:23 #30
#27 Så du mener altså at jeg bare skal sætte et usb stik med windows på ind i min pc, og så skulle det virke? Eller skal jeg gøre det også aktivere det inde i bios?
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2018 - 13:23 #31
#29 😁😁😁😁😁
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2018 - 13:32 #32
Ja du følger blot anvisningen fra det link som  ink lagde i #8.
Når disken er tom booter den formodentligt fra USB, men det sker, at man skal ind i boot menuen for at vælge USB. Det sker ved under boot at trykke på f.eks Esc eller
en af F knapperne, det er forskelligt afhængigt at PC.
Du vælger så bare installation og Gem intet. Så får du en helt frisk Windows.
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. november 2018 - 13:40 #33
Når du har indsat USB Stikket med den downloadede Windows 10 på Åbner du bios og vælgerat starte fra USVB ved med piletasten at køre til detteog derpå trykke ok
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. november 2018 - 14:41 #34
Rettelse.
Når du har indsat USB Stikket med den downloadede Windows 10 på Åbner du Boot selector og  bruger pile op ned ti USB Setup og trykker ok
du må ikke vælge USB Som 1st Boot i bios  så kan du nemlig ikke have et usb stik i når du starter op så tror den at den skal boote hver gang!
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2018 - 15:08 #35
#34  Netop.  Som "kloge hovedet" skrev i #32😁
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. november 2018 - 15:21 #36
Husk blot hvem der ledte dig til at komme i BIOS!
27. november 2018 - 15:47 #37
#34 hvis usb ikke skal være den første hvilken en skal så?
27. november 2018 - 15:50 #38
Kan man gøre det flere gange hvis man nu gør det forkert?
27. november 2018 - 16:02 #39
Og Skal CSM være disabled? Fordi det er den nemlig.
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. november 2018 - 16:08 #40
Det vil sige at din PC Kører EFI/UEFI og så skal den være enablet idet din harddisk så kører PNG format.
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. november 2018 - 16:10 #41
GPT Skulle der stå.
27. november 2018 - 16:28 #42
det ser sådan her ud. Hvad skal jeg?
https://ibb.co/BwkxbpC
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. november 2018 - 16:38 #43
Du skulle jo have valgt Fn+F12 Bootmenu og valgt at starte fra USB Stikket
Men du kan jo også sætte Bios default.
Vælg Restore Default Tryk ok og derefter F10 og ok
https://ibb.co/vD0NW2h
27. november 2018 - 16:47 #44
Så.
Nu har jeg gået fn+f12.
(Sorry fordi jeg ikke er så god til det. Jeg har aldrig prøvet det før.)
Men når jeg er der inde hvad så`?
- Mulighedderne -
usb key: sandisk
sata 2:(Alle muglige tal/Bogstaver) - (windows boot manager)
enter setup

Hvilken en?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2018 - 16:54 #45
Kigger lige med. Er ikke bruger af uefi bios endnu. Mine computere er af ældre dato, men det er godt at få noget viden om uefi bios.
Undskyld for spam 🙂
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2018 - 16:58 #46
Hvis du vælger USB, skulle den gerne starte op.
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. november 2018 - 17:03 #47
Din Harddisk SATA 1: Er den der ikke? Der er Åbenbar 2 Harddiske SATA 1 & SATA 2
Det ser så ud til at der er noget galt med SATA 1
Prøv at vælge USB key: Sandisk tryk ok og følg Sprog og Instal nu
Når du når frem til Hvor du vil installere  så burde du kunne se dine Harddiske!
Noget i denne stil.
https://ibb.co/ScvJHKC
27. november 2018 - 17:07 #48
okay, måske kan det være fordi at jeg har en sshd istedet for en ssd og en harddisk.
men skal jeg stadig tage - Usb Key: SanDisk
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. november 2018 - 17:11 #49
Ja SSHD Betyder blot at det er en Hybrid Disk men den kører på samme måde som andre Harddiske. og du skal for at installere jo have et installations medie og det er dit USB stik derfor skal du vælge det.
27. november 2018 - 17:15 #50
jeg har trykket på usb key: sandisk (som har windows installeret.)
og nu er den gået i stå på sort skærm. Jeg ved ikke om jeg skal vente på at der sker noget eller genstarte og prøve noget andet?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2018 - 17:21 #51
Siger din harddisk bip lyde eller hvordan skal det her forstås?

Fra dit indlæg i toppen:
" sshd'en laver ikke nogen høje bib, som sådan kun, meget sjældent nogle små bib"

Hr du haft problemer med "blue screen" på den inden du ville nulstille den?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2018 - 17:22 #52
Tænker om din harddisk er blevet defekt og installations mediet ikke kan se den?
27. november 2018 - 17:25 #53
#52 Måske
men det ser ihvertfald sådan her ud: https://ibb.co/d5s9Kvb
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2018 - 17:31 #54
Disken er synlig i BIOS men om den er ok kan være svært  at vurdere. Har desværre ikke nogle bud på afhjælpning af problemet.
Er usb mediet ikke rigtigt sat op vil processen jo også stoppe.
Håber de andre kan hjælpe dig videre hvis disken er i orden :-)
27. november 2018 - 17:31 #55
jeg har fået det til at se sådan her ud. https://ibb.co/d5s9Kvb
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. november 2018 - 17:36 #56
Tja den mangler Disk 1 Men du burde stadig komme til denne Og måske er disken Gået til RAW Formatering og du burde kunne se den Alligevel for intil du kommer til diskene kører du på Computer Casen
https://ibb.co/ScvJHKC
27. november 2018 - 17:39 #57
så jeg skal vente eller hvad?
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. november 2018 - 17:43 #58
Når du kommer frem til Harddiskene Så heder SATA 1 Disk 0 og SATA 2 Disk 1 Hvilket de også gør i Diskhåndteringen  Stor forvirring men sådan ser det ud
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2018 - 17:43 #59
Jeg har et vigtigt spørgsmål vedrørrende den USB med installationsmediet.
Man får fra Microsoft 2 muligheder for downloads.
1. en Isofil
2. en installation direkte på USB.
Det er vel 2 du har valgt? En Isofil kan ikke installeres fra USB boot.
Du kan afprøve den USB på en anden PC. Den bør starte op, men den vil ikke installere med mindre den får besked på det, og så afbryder man bare.
27. november 2018 - 17:47 #60
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. november 2018 - 17:49 #61
Har du været inde og sætte den til Default
https://ibb.co/vD0NW2h
27. november 2018 - 17:55 #62
Hvilken en skal jeg vælge `? https://ibb.co/74qRFLZ
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2018 - 17:56 #63
Hvis den USB er stor nok og i orden og du fulgte videoen, så skulle den være Ok.
Men stadig væk, at prøve den vil eliminere fejlfinding.
27. november 2018 - 17:58 #64
#63 Hvad mener du med fejlfinding? og ja den er stor nok og havde ingenting på, før jeg begynde.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2018 - 17:59 #65
Snup den øverste hvide. Husk F10.
Det var meget uheldigt, at du blev rådet til at rode med bios.
27. november 2018 - 18:00 #66
hvad mener du med f10?
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2018 - 18:02 #67
Fejlfinding. Når du får sort skærm, så er der fejl. Enten med HDD eller USB.
Hvis den USB virker på en anden PC, så må det være HDD, men virker den ikke, må du lave en anden installations USB.
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. november 2018 - 18:04 #68
Sådan skalden se ud når den er færdig
Men jeg trækker mig vi kunne jo nok have været færdig for længst men der er jo meget klogere hoveder end mig her Sørgeligt men sådan er det jo Desværre!
https://ibb.co/qRvVbzj
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2018 - 18:04 #69
Hvis du ikke slutter af med at trykke F10 og ok, så gemmes din handling ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2018 - 18:05 #70
#66 F10 Gemmer det valg du har foretaget. Hvis du ikke bruger F10 gemmes indstillingen ikke 🙂
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2018 - 18:13 #71
#68 Hmm. Ved ikke hvordan uefi virker, så jeg føler mig ikke som et klogt hoved 🙂
Sørger blot ind til om der er andre ting der måske  kan være fejl på 🙂
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2018 - 18:13 #72
Ja det fremmer i alt fald ikke processen  at sende spørger på en meningsløs ekspedition i bios.
27. november 2018 - 18:24 #73
tror i at noget af det her kunne hjælpe os frem til noget af problemet?
https://www.youtube.com/watch?v=6Qux_TxHcOM
eller
https://ibb.co/31nN4pf
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2018 - 18:45 #74
Jeg har forstået, at du har UEFI. Hvis ja, skal EUFI stå først. (Husk F10)
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2018 - 18:51 #75
I boot menuen skal du så også vælge USB key UEFI.
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. november 2018 - 18:54 #76
Og så bliver der gentaget alt hvad jeg tidligere skrev jeg syntes det er synd for dig!
27. november 2018 - 19:38 #77
poko1 du er den som har hjulpet mig mest.
Og jeg har rigtig svært ved at bruge bios da jeg aldrig har brugt det før.
Jeg har fundet noget som hedder primary boot sequence, som viser det her.
https://ibb.co/gwkW4y8
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2018 - 19:39 #78
@Thomas Andersen. Er der ikke en 3die mulighed under boot? I min Asus står Windows bootmanager som første og EUFI som 2den boot option.
27. november 2018 - 19:39 #79
man kan rykke op og ned på diverse ting, men kan det her gøre nogen forskel overhovedet?
27. november 2018 - 19:43 #80
#78 nej det er der ikke.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2018 - 19:43 #81
Det kan det absolut. Står det forkert starter computeren slet ikke op på disken.
Når du trykker Default hvad står der så under boot option?
Prøv at se #78
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. november 2018 - 20:15 #82
Sidste gag!
Det skal gøres i BIOS. Og når du er færdig så husk F10
og jeg kommer ikke tilbage så længe valby deltager
den skal se sådan ud  og hvis den gør så FN +F12 og vælg så UEFI USB
https://ibb.co/fXMdvZS
27. november 2018 - 20:23 #83
Poko1 Jeg ændrede noget security halløj, som er på lenovo computere. Jeg er nu noget til det, som du skrev i #56
hvad skal jeg nu? https://ibb.co/G2XCmx7
Du har hjulpet mig mest så jeg markere self også dig som den der hjalp mig. :D
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. november 2018 - 20:31 #84
Jeg kan jo ikke se din harddisk men du skal vælge den hvor der står Primær.
https://ibb.co/ScvJHKC
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. november 2018 - 20:43 #85
Når du kommer til Aktivering så vælg du ikke har nogen hvis Computeren har kørt Windows 10 å er koden på bundkortet.
https://ibb.co/1fWg5MC
Og du behøver ikke andet end markere dig selv for løsning det er ikke derfor jeg hjælper!
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2018 - 20:44 #86
#83 Det er da en vittighed. Hvis Poko1 ikke havde lokket dit til at rode i bios,
havde du for længst fået installeret Windows efter linkene fra ink #3+8.😁
27. november 2018 - 21:00 #87
@valby Nej! Du er helt forkert på den.
Poko1 hjalp mig med at lære Bios, hvordan man åbner BIOS og hvordan man navigere rundt derinde. Derefter lærte jeg meget og prøvede om jeg selv kunne fix det. Så fandt jeg selv ud af problemet (med nogle få ideer og hjælp fra poko1)

Hvis poko1 ikke havde vist mig hvordan man navigere rundt derinde havde det nok taget endnu mere tid.
Så please stop med at skrive at folks arbejde ikke hjælper!!!
27. november 2018 - 21:10 #88
Tak til alle som gad at hjælpe. Det betyder mega meget!
Denne her platform kan virkelig anbefales. Folk er gode til at hjælpe og man får hurtigt svar.
Tak for jeres tid :D
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2018 - 21:38 #89
Var ikke til nogen hjælp, men er glad for at dit udstyr var til at du kunne få system på den igen :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2018 - 21:56 #90
Nej nej Jeg er ikke forkert på den.😊 For du kunne bare have installeret Windows uden at være gået i bios. Du havde ingen grund til at navigere derinde. Du er bare ledet af en omvej for at nå et mål, du kunne have nået for flere timer siden.
Du fik ikke installeret på grund af poko1, men på trods af ham.
Men det er da godt, at det lykkedes til sidst, så til lykke med det.😊
28. november 2018 - 13:29 #91
Jeg prøvede skam også uden men det var ikke problemet.
Problemet var noget security som man skulle slå fra inde i BIOS.
Så hans hjælp var meget nydvændig.
Men det er også lige meget.