Avatar billede Uvanga Ekspert
20. november 2018 - 18:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændre brugernavn på PC

Jeg har fra USB lavet en ny installation af win10 på min PC. Men mit tidligere brugernavn dukker stadig op, dette selvom jeg har nulstillet med slet alle filer.
Er der en måde at ændre brugernavn? Dette især hvis PC på et tidspunkt skal sælges. Jeg kan nemt ændre login kode / pinkode, men ser ikke samme mulighed for navneændring.
Avatar billede INK Ekspert
20. november 2018 - 19:05 #1
Du kan lave en ny brugerkonto med admin rettigheder. Log ud af din egen konto og log ind på den nye. Fra denne kan du nu slette din egen oprindelige konto,
Avatar billede puren Ekspert
20. november 2018 - 20:14 #2
personligt ville jeg aldrig sægle harddisken med i salget af en computer så heller give et afslag i prisen
Avatar billede Uvanga Ekspert
20. november 2018 - 20:58 #3
#1 Tak for info. Det gik meget nemt ;-) Som du nævner skal man huske at ændre den nye konto til administrator. Så kan man slette den oprindelige konto.

#2 Det kan du have ret i, men jeg har nulstillet PC til kun at installere win10. Derefter har jeg geninstalleret win10 fra USB. Kontrolleret windows old, og alle øvrige mapper. De er alle tømt, så mon der er nogen risiko ved at videregive PC?
Avatar billede puren Ekspert
20. november 2018 - 21:22 #4
kommer jo an på hvad du har på den?.. da jeg for nogle år siden købte en brugt bærbar til noget famile, skiftet jeg disken til en ny SSD og starte et recovery program på den gamle disk, og der var JACKPOT der var over 10000 billeder, videoer og div. papar med navn CPR adr. bogmærker fra firefox og en backup af en iphone. så nogen risiko ved det - jeg vil jo sige ja
Avatar billede puren Ekspert
21. november 2018 - 11:17 #5
Vil for god ordens skyld lige nævne at da jeg så alt det data slettet jeg det med det samme og disken røg ud i min storage server