Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2018 - 11:26 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Hi asvegj, Stop Sending Me Your Photos😊😊

"Hey YOU, Please stop sending me your pictures. :) Thanks,"
contact@datastozoni.net
xtw4kz7190cznih@itlgopk.uk

2 mails fra en som kalder sig Jasmine.
Jeg har aldrig sendt hende noget billede, men det tør jeg ikke svare, fordi det kan være en "fiskekrog"  Men det kan også være en, som misbruger min mail.
Der er også nogle slibrige tilbud fra andre.
Bør jeg skifte mail adresse, eller kan jeg bare ignorere det?
Får nogle af i andre sådanne mails?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2018 - 11:32 #1
Det sker ind imellem. Jeg sender disse direkte i Spam mappen. Kommer også på Facebook hvor jeg ignorerer og sætter som spam. Har ikke ændret på mail på grund af dette.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2018 - 11:36 #2
Nej man risikerer vel bare, at det fortsætter på en ny  mail adresse, og så har man haft en masse besvær uden nytte.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2018 - 11:41 #3
Ps. Jeg slettede dem fra spammappen, men bør man lade dem bliver der , så de kan blive genkendt? De lå faktisk allerede i spam mappen. Det var da  jeg så efter der, jeg så dem første gang.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2018 - 11:43 #4
Ja det kan jeg frygte det bliver. Når men bevæger sig rundt på nettet er der jo tacking coccies  forbundet hermed, og jeg tror ikke 100 % at man kan komme udenom dem.  Bruger selv adblockere på mine computere men det er ikke helt nok.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2018 - 11:48 #5
#3 Jeg tror allerede de er sendt fra en ny mail adresse bare ændret en smule i forhold til oprindelige. Prøv at tjekke det.
En robot kan sikkert indstilles til lige sådanne opgaver vil jeg tro.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2018 - 11:50 #6
Ja  coccies , Jeg accepterer ikke fra 3die part, kun fra besøgte steder, og Firefox sletter dem når browseren lukkes.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2018 - 11:52 #7
Det er samme fremgangsmåde jeg bruger :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. juli 2018 - 11:53 #8
Alene de mystisk mailadresser siger noget om at det er fupmails, og derfor skal man heller ikke åbne dem.
Jeg har selv YouSee som udbyder og det er ikke småting der bliver fanget i spamfilteret, så det viser jeg at det virker meget godt.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2018 - 12:11 #9
Ja contact@datastozoni.net, siger jo en hel del.
Jeg oplevede engang, da jeg ville se, hvor på nettet mit navn figurerede, at se det i en annonce for en dating side. De havde simpelthen kopieret et stykke af et læserbrev til videnskab,dk,  Der stod "som -mit navn i bold - skriver" efterfulgt af andet tekst. Jeg åbnede siden, men der stod ikke mere om mig.
Jeg finder det er helt uacceptabelt at misbruge folks navne. De har sikkert brugt det, fordi mit efternavn er sjældent.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2018 - 12:49 #10
#9 Ja og den side du skriver om her er jo også det der kaldes en dating scam søge  side.
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. juli 2018 - 12:57 #11
Jeg har flere gange modtaget mails fra "Danske Bank" og "Nordea".
Vedr. Danske Bank har jeg aldrig haft en konto der, og i Nordea opsagde jeg mine konti, helt tilbage i 1997 og skiftede bank.
De mails jeg modtog havde en mail-adresse der straks fik alarmklokkerne til at ringe, idet at mail-adresserne ikke endte på .dk men for den enes vedkommende endte på .it og den anden på .com. Yderligere var stavningen ikke den bedste, samt bogstaverne æ, ø og å heller ikke var med.
Men man ved jo at svindlerne bliver dygtigere og dygtigere til, at få deres fup-mails til at se ægte ud, så hellere slette én gang for meget end én gang for lidt.
Det samme gælder mails fra offentlige myndigheder, som f.eks. Skat osv osv.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2018 - 13:15 #12
#10 Ja men jeg kan ikke se grunden til at de laver lusk med navnene, er det virkelig reklame?

#11 Brev fra banken, det lyder unægtelig mere groft, og hensigten er åbenbar.
Jeg sletter også alt, hvad jeg er usikker på. Med skat ved jeg ikke, sender de ikke opgørelsen af selvangivelsen over mail?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2018 - 13:19 #13
I bund og grund bunder langt de fleste af sådanne sider i at få oplysninger om personerne der spammes med dem. Det er i de fleste gange oplysninger om konti og passwords der fiskes efter. Så man skal bare være skeptisk.
Skat og mange andre selvskaber sender over e-boks i dag.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2018 - 13:30 #14
e-boks med nem id - aha! skal man så selv oprette ene-boks fra siden her?
http://www.e-boks.com/danmark/da/ny-bruger/
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2018 - 14:08 #15
Normalt fravælger men e-boks hvis man kun vil have dokumenter på papir.
Min svigermor har fravalgt, og det har min mor også. De har begge pc, men vil på deres måde selv have kontrol med hvad de får
Så umiddelbart så troede jeg måske der var oprettet til dig valby1
Prøv at logge på som privat bruger og brug dit nøglekort og se om konto ikke er oprettet allerede.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2018 - 14:09 #16
Er man først på e-boks kan man tilvælge hvem men får post fra hvis jeg husker rigtigt. Det er jo nogle år siden jeg blev oprettet.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2018 - 14:10 #17
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2018 - 14:11 #18
undskyld for denne afvigelse fra oprindelig tråd :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2018 - 14:53 #19
Det er helt fint. Jeg vil gerne lære noget om e-boks :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2018 - 15:13 #20
Tak for jeres indlæg. Jeg beholder min mail konto, og sletter selvfølgelig alle mystiske mail uden at åbne dem. 😊