Avatar billede Hade0063 Praktikant
08. oktober 2017 - 23:49 Der er 2 kommentarer

Gendannelse af data fra Android mobil

Hej
Jeg har brug for hjælp til at gendanne data fra en Android tlf med defekt skærm.

Jeg har en Samsung Galaxy Alpha, hvis skærm er helt sort efter et uheld. Tlf tænder og slukker som normalt, LED lys virker og den oplader, men kan intet trykke på skærmen. Har prøvet at tilslutte tlf til PC med USB-ledning for at overføre data, men det vil den ikke, for man skal trykke på "aktiver forbindelse" knappen på selve tlf. Og det kan jeg selvfølgelig ikke, da den er helt sort. Data er gemt internt i tlf, og der er desværre ikke lavet backup.
Avatar billede jalved Ekspert
09. oktober 2017 - 00:23 #1
Du kan forsøge dig med et recovery program til din pc - specielt lavet til Samsung eller mobiltelefoner. Måske kan du finde et, der er gratis.

Hvis du er sikker på telefonen i øvrigt er uskadt, kan du også få skiftet til en uoriginal skærm hos en billig mobilreparatør, så du igen kan bruge telefonen. Det vil koste et par hundrede kroner. Det er måske den nemmeste løsning? Det kan gøres på et kvarter, mens du drikker en kop kaffe.
Avatar billede jalved Ekspert
09. oktober 2017 - 00:32 #2
Har du forsøgt dig med Samsungs program Kies? Jeg ved ikke, om det kan slå USB til på din telefon.

Endelig har du også den mulighed at købe en billig adapter, så du kan bruge mus på din telefon. Selvom du ikke kan se skærmen, kan du sikkert med lidt snilde få slået USB til.