Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
09. marts 2017 - 06:37 Der er 8 kommentarer

Mail Deamon : Delivery failed

Jeg har sendt to e-mail til en ven i Danmark.

Hun siger, at adresserne er korrekte.

To forskellige. Samme person.

Men de kommer, gang på gang RETUR.

Og

Mail Daemon : "Delivery failed". Bliver der sagt.

SPØRGSMÅL :
Hvordan stopper jeg de tilbagemeldinger, der kommer igen og igen.

De er da irriterende. Har forstået det 1. gang. At de ikke kunne leveres.

Venlig Hilsen *Jørn*
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. marts 2017 - 06:53 #1
Du skal nok finde den fulde tekst, du får sendt retur, og sætte ind her. Ellers er det ret svært at gætte på en årsag.
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. marts 2017 - 11:22 #2
Måske spamfiltret er aktiveret hos modtager!

Se linket:

http://support.sol.dk/hc/da/articles/200147882-Hvad-er-MAILER-DAEMON-
Avatar billede Mikael Ekspert
09. marts 2017 - 11:28 #3
Jeg tror at problemet med flere gange meddelelse ligger et andet sted..

Jeg bruger selv Gmail.. Og hvis jeg sender en mail der af en eller anden grund ikke går igennem til modtageren, så får jeg "kunne ikke leveres"

Men Gmail forsøger automatisk at prøve flere gange, med X timers/dages mellemrum.

Og fejler afleveringen stadig, så kommer "kunne ikke leveres" samme antal gange som der forsøges.

Det stopper af sig selv ;)
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2017 - 11:33 #4
vi har nok brug for hele mailen du får retur - så kan man se på fejlmeddelelsen, hvad fejlen reelt er.
Prøv evt. at sende fra en anden mail adresse og se, om du også dér får mailen tilbage.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
09. marts 2017 - 14:00 #5
TAK til alle.

Jeg kan ikke sætte tekst ind, da jeg har slette meddelelserne.

Efterhånden.

Har ingen fået i dag.

Måske er de stoppet af sig selv ?

Kommer de igen, sætter jeg tekst ind ...

Jeg bruger Gmail ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. marts 2017 - 07:15 #6
"Modtagerens indbakke er fuld
Din meddelelse blev ikke leveret til h.er.bie.kl.09781@gmail.com, fordi vedkommendes indbakke er fuld, eller fordi vedkommende modtager for mange e-mails lige nu."

Jeg har spurgt om min ven har husket at tømme skralde spanden ?

Det har hun - siger hun - men hun får mange mails. hver dag.

Det kan jeg jo ikke blande mig I.

Men hvordan stopper jeg de - irriterende - mails ?

Der kommer fra G-mail. hver dag ?

Eller stopper det ad sig selv - om ½ år ?
Avatar billede Mikael Ekspert
11. marts 2017 - 11:57 #7
#6  Se det istedet som en fordel, at Gmail flere gange forsøger at sende din mail.

Ofte er det midlertidigt, at modtageren ikke kan modtage. Af forskellige grunde.

Hvis DU fx. sender en mail, til en adresse der registers som ikke eksisterende. (Hvis du fx. har skerevet forkert.) Så får du kun fejlmeddelelsen een gang.

Eksistere adressen, så forsøges den sendt x antal gange.

Du kan normalt IKKE selv justere hvor mange gange.. Men det stopper når mailen går igennem. Eller efter X antal forsøg.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. marts 2017 - 12:24 #8
Jeg synes nu det ser mærkeligt, ud, at der ikke skulle være plads i en gmail boks. Havde det været en gammel TDC bokse eller lignende, hvor man kun har begrænset plads, kunne jeg se det åbenlyse - men gmail huser jo adskillige gigabytes.

Prøv, når du har en af disse mails åben at kigge oppe i højre hjørne.

Der sidder en "venstresving pil", som normalt bruges til at svare med. Men lige til højre for, er en lille knap - tryk på den, og vælg "Vis oprindelig".

Nu skiftes billedet, og der vises den rå udgave af mail´en - prøv at kopiere det og sæt ind her. For en god ordens skyld, så skift lige alle @ ud med eks. $ eller § - eller et andet specialtegn, så robotter ikke kan høste mailadresser fra teksten.