01. november 2015 - 01:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Overføre fil fra webside til LOKAL DELPHI program/ maskine når bruger klikker

Vi er 4 delphi-gutter som diskuterer følgende problem /opgave:

På en WEB-server www.testserv.dk findes i et underbib. følgende fil:

www.testserv.dk\opgave\index.php .

Opgaven er at afklare hvordan vi løser følgende problem:

På weserveren kører index.php. Når bruger klikker på et klikfelt /En TD i en table), skifter dette felt farve (sker/løses lokalt via et JAVA-script), samtidig gemmes dette i en Database (php-script), men vi ønsker også at PHP-programmet først tester om vores lokale PC (som kommunikerer med index.php ) er aktiv på nettet (altså om der er kommunikation mellem PC 'en og index.php), er der dette skal PHP-prgm'et sende denne opdaterede SQL-base til dette Delphi prgm, som decoder basen, sammenligner basen med den lokale-kopi-base og opdaterer tilsvarende.

Vores problem er således:

1:  Teste om en given PC med et ADM-program (delphi.exe) er tilsluttet ( det eneste jeg med sikkerhed ved er konstant er MAC-adressen)

2: Og når bruger klikker et TD-felt (pt en input men kan laves om til button ) skal der testes om ovennævnte PC er tilsluttet. HVIS JA download hele databasen til PC ellers ikke .

Hvordan gør vi dette ?  (Hvis muligt) det vi ønsker er , at lade PC en stå un'attended og opdatere automatisk, og så "glor" vi bare en gang imellem.

(At koble PC'en på nettet, gå på siden hente basen, er ikke noget prblm, det er den u-overvågede metode vi ønsker en løsning på - hvis muligt.

Dekodningen til den lokale base er ikke noget problem. Ej heller med ændringer tastet i Delphi. exe (lokal-maskine)  og videre til SERVER-databasen (altså opdateringen på serveren).

Kristian
Avatar billede arne_v Ekspert
02. november 2015 - 02:18 #1
Den simnple loesning maa vaere:

ADM PC registerer sig med IP adresse og port hos server. Disse gemmes i database.

PHP script henter disse fra database og forsoeger at forbinde. Lykkes det saa goeres det som nu skal goeres.
02. november 2015 - 08:30 #2
HEJ,

Tak for responsen,

ADM PC ?  er det et program eller ?

Vi har talt om følgende:

Delphi-lokal:

En webbrowser (TWebbrwsr) som varetager kommunikationen til/fra server. En TIdFtp som henter/ sender relevante filer/baser og noget Database-udpakningskode, MSHTML (+++) som justerer/ WEB-billedet på den lokale Twebbrowser.

Men hvis ADM PC kan det vil det jo være nemmere.

Foreløbig Tak.

KR
02. november 2015 - 08:40 #3
DAMN, jeg misforstod dig totalt.

Glem indledningen i forrige indlæg ..... !

KR
Avatar billede arne_v Ekspert
03. november 2015 - 04:07 #4
ADM PC = PC med et ADM-program
16. november 2015 - 07:12 #5
Jeg lukker spm.

Eventuelle protester modtages.