Avatar billede jcr18 Professor
20. oktober 2015 - 11:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

etikette opsætning i word

Hej. Jeg er ikke verdensmester i wordbehandling så håber en kyndig ekspert kan give en hånd med her.
Jeg har et ark http://peecee.dk/upload/view/454038/full hvor jeg skal have teksten placeret præcis i midten af etiketten. Jeg kan ikke få markøren derned og starter jeg på næste etikette ved at klikke enter, springer markøren op i øverste linie på den nye etikette og placerer sig i venstre side.
Hvordan gør jeg lige for at kunne kopiere teksten ind på samtlige 10 etiketter hvor denne bliver placeret i midten?
Avatar billede jcr18 Professor
20. oktober 2015 - 11:22 #1
Skal måske lige nævne, at etikette størrelsen er det der svarer til: 45,7 x 25,4 mm. A4-ark med 40 stk/ark. Købt hos etiketlageret.dk så man kan ikke umiddelbart bruge en af office standardopsætninger (f.eks. Avery osv)?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
20. oktober 2015 - 11:31 #2
Hvilken version af Word?
Hvis du bruger Word 2007 eller senere version:

1. Marker hele tabellen.

2. Klik på fanen Layout i båndet. Der er 9 små ikoner for placering i tabelceller. Klik i den midterste af de 9 ikoner. Den sætter justeringen til midten både vandret og lodret.

Hvis det ikke får teksten til at stå i midten, er der andre indstillinger, som også skal justeres.

Slå formateringsmærker til (ved at taste Ctrl+Shift+8 eller ved at klikke på det omvendte P i fanen Startside (eller Hjem hvis Word 2013 eller 2016). Så kan du se, om du har tomme afsnit sat ind i nogle celler (ser ud som omvendte P'er). Slet sådanne tomme afsnit, hvis de findes. Hver celle skal kun vise tegnet ¤.
Avatar billede jcr18 Professor
20. oktober 2015 - 11:35 #3
Jeg benytter office 2010. Tusind tak for hjælpen. Ser ud til at virke:)
Lægger du lige et svar.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
20. oktober 2015 - 12:25 #4
Velbekomme.