Avatar billede per2edb Praktikant
11. oktober 2015 - 12:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

OneDrive 1: Kan der uplodes mere end 2GB - 2: Synkronisering/Overskrivning?

Jeg har fået office 365.
Jeg vil bruge OneDrive til BackUp
Jeg har desangående 2 spørgsmål:

1) Jeg kan KUN overføre Max 2GB for 1 fil!
Alene mit Outlook.pst er på 16GB
Hvad kan jeg gøre?

2) Jeg har set der synkroniseres.
Kan jeg sikre mig mod data fra OneDrive ikke "går baglæns"
og overskriver de data jeg oprindelig lagde op i Skyen?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. oktober 2015 - 12:47 #1
2) der laves en index-fil på din pc om de mapper, der synkroniseres fra. Hvis der ændres i en fil så noteres tidspunkt - og det holdes op mod tilsvarende data på nettet. Og den nyeste er vinder. En gang i mellem er man offline og opdaterer en fil mens den også opdateres fra anden enhed online. Så holdes den nyeste på onedrive, og den fra pc kopieres også op, men filnavnet tilføjes et -pc hvor pc er dit netnavn på din pc. Du må så selv tage stilling til, hvordan du retter mellem disse to filer (det sker jævnligt hos mig at jeg har et regneark åbent på både pc og tablet).

1) max fil burde være 10gb jf opslag på nettet - men det hjælper jo heller ikke noget til backup.
Avatar billede per2edb Praktikant
11. oktober 2015 - 13:12 #2
Hej Claes

Jeg har lige uplodet Outlook.pst igen
Der kommer en meddeelse at filer større end 2GB ikke kan uplodes?
10GB kunne jeg leve med men 2 - det er jo ingenting i dag

Er der noget jeg kan "stille" på eller tilkøbe?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. oktober 2015 - 13:53 #3
jeg kan ud fra http://www.techrepublic.com/article/the-sky-is-now-the-limit-for-onedrive-file-size/ ikke se, om 2->10gb grænsen kun gælder for office365 kunder, eller er for alle.
Der er også en grænse på 20.000 filer på onedrive, og den vil microsoft også arbejde på at fjerne.
Avatar billede per2edb Praktikant
11. oktober 2015 - 13:54 #4
Jeg har flere skuffelser over office 365

Backup programmet - Filhistorik kan kun benyttes til extern disk og ikke til OneDrive - Det er helt Gak gak
Har i et bud på et godt back up program ?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. oktober 2015 - 14:21 #5
Jeg har tildligere brugt WD. Den var glimrende med backup af filer i et antal generationer. Min er forlængst udgået, men en efterfølger er http://www.proshop.dk/Harddisk/WD-My-Passport-Ultra-II-White-2TB-2492851.html det ser ud til, at deres backup kan en del nyt - se på WD hjemmesiden. Min disk er genbrugt til optagedisk på tv. Det kan være svært med backup af lige netop outlook.pst da den jo typisk er åben hele tiden. Måske skal men der lukke for outlook og så specifikt vælge backup af den fil.
Avatar billede per2edb Praktikant
13. oktober 2015 - 13:43 #6
Tak for hjælpen
Avatar billede per2edb Praktikant
13. oktober 2015 - 13:43 #7
Claese vil du lave det så du får point