Dell løftede for nylig sløret for en række nye computere, og det var samtidig en mindre revolution, for Dell, der blev afsløret.
Computer-producenten har undersøgt, hvad brugerne vil have, og de vil have mere personlige computere - computere der passer til den enkeltes livsstil.
Dell snakker selv om en Dell-transformation, og pc-producenten afslørede, at der fremover vil være større fokus på stil og design.
- Vi har lavet et nyt forbruger brand, Inspiron, der både dækker over desktop-computere og bærbare, siger Joe Curley, der er director of marketing for consumer desktop products i Dell.
Det nye Inspiron mærke skal være cool, moderne, friskt og passe til den enkeltes livsstil. Derfor kan man for eksempel få computere i otte forskellige farver.
Filosofien er, at man kan vælge den farve, der passer til ens livsstil.
Jet Black, Alpine White, Ruby Red, Midnight Blue, Spring Green, Sunshine Yellow, Espresso og Bubblegum Pink er farverne, der skal medvirke til, at produkterne bliver mere personlige.
Det er måske de færreste i Danmark, der ønsker sig en bærbar pc i pink, men i Japan kan lige netop den farve blive et stort hit.
- Vi lytter bedre til vores kunder end nogen anden, og design bliver vigtigere og vigtigere. Vi er blevet mere mobile, og vil have produkter, der ser godt ud. Det er et spørgsmål om stil, forklarer Joe Curley.