Efter fem år som chefredaktør for IDG Danmarks trykte medier, Computerworld, PC World og IT Branchen, er Finn Morsing blev ansat som ny marketingdirektør i Microsoft Danmark per 1. maj 2002.
Selv glæder han sig ifølge en pressemeddelelse til at blive en del af ledelsesgruppen i, hvad han ser som et af verdens stærkeste brands.
- Jeg har altid været dybt fascineret af den begejstring og udviklingsmæssige kraft, man møder overalt i Microsoft, udtaler Finn Morsing.
Den administrerende direktør i Microsoft Danmark, Klaus Holse Andersen, kalder den nye marketingdirektør for en "eminent kommunikatør".
- Finn Morsing har en unik indsigt i den danske IT-verden og forståelse for de udfordringer, dansk erhvervsliv og den offentlige administration stor overfor, siger Klaus Holse Andersen.
Finn Morsing er uddannet på Dagbladet Aktuelt i 1981. Han arbejdede herefter på Holbæk Amts Venstreblad, Spies og Skandinavisk Tobakskompagni. Derefter kom han til Siemens og siden Hewlett-Packard, hvor han arbejdede med markedsføring og kommunikation. I 1992 kom han til IDG, hvor han først arbejdede som journalist, inden han blev chefredaktør for koncernens medier.
Han afløser René Crone, der ifølge pressemeddelelsen i marts besluttede at søge nye udfordringer efter syv år i Microsoft. René Crone fortsætter dog som marketingdirektør frem til skiftet den 1. maj.