For første gang har Navision indgået en global aftale med IBM Corporation. Aftalen består i markedsføring af hinandens produkter via forhandlere på alle de markeder, hvor en af de to virksomheder er repræsenteret.
Alliancen retter sig mod små og mellemstore virksomheder, der har brug for integrerede e-handelsløsninger ? og de to virksomheder er enedes om at anbefale hinandens produkter over for kunderne.
IBM skal således anbefale Navisions softwareløsninger - som ERP-systemet Navision Attain ? på IBM eServer xSeries og IBM eServer iSeries over for sine forhandlere, Business Partnere.
Netop tilstedeværelsen på alle IBM?s markeder er grunden til, at Navision tillægger alliancen stor værdi, pointerer director of corporate communications, Søren Møller Christensen over for Computerworld Online.
- Vi forventer, at alliancen vil bidrage til vores vækst i de kommende år ? blandt andet ved at skaffe os flere forhandlere på globalt plan. Vi håber især, at nogle af IBM?s partnere også kan blive en del af vores forhandlernetværk, forklarer han.
Søren Møller Christensen kan ikke sige noget om, hvor stor en vækst i omsætningen Navision forventer på baggrund af alliancen. Han noterer blot, at ?aftalen er stor ? og derfor informerede vi Fondsbørsen om den?.
Som et led i aftalen skal IBM og Navision også udvikle og markedsføre et IBM eServer iSeries tilbud, der er konfigureret til at køre Navision Attain sammen med e-mail, kalender og forskellige internetprogrammer.
Navision ændrer ikke sine forventninger til indeværende regnskabsår som følge af aftalen.
Markedet har taget særdeles godt imod meddelelsen om det nye makkerpar. Navisions aktier er ved handlens åbning steget med seks kroner til kurs 241.
Relevant link:
Navision på fondsbørsen