2002 skal for Valtechs vedkommende stå i Nordamerikas tegn, i hvert fald hvis koncernledelsen bliver spurgt.
Det fransk baserede webkonsulenthus, der herhjemme blev kendt med købet af Jens Heimburgers Ahead i 2000, satser hårdt på det mål ? og første scoring er øjensynlig hjemme med købet af det amerikanske konsulentfirma DigitalESP.
Det arbejder med software-udvikling og integration af e-handelssystemer med kundernes øvrige systemer og webportaler.
Selv fremhæver Valtech, at DigitalESP er værdifuld, fordi selskabet har adskillige gode kunder blandt forsikringsselskaber i New York området.
Det regner Valtech med at kunne opnå kontante fordele ved, da det franske firma i forvejen har et kontor i byen.
Desuden venter Valtech et forstærket partnerskab med IT-giganten IBM, der har arbejdet sammen med DigitalESP siden 1994. Her har DigitalESP stået for rådgivning og tilretning hos kunderne af IBM?s Websphere.