Indhold
Folkene bag Opera er kendt for de mest mærkværdige reklamestunt for den norske browser. Nu kan en heldig Opera-bruger få et billede af sig selv op at hænge på et gigantisk reklameskilt nytårsaften.
Det elektroniske skilt måler 54 kvadratmeter og er placeret på Times Square i New York, hvor der vil være tætpakket med mennesker, når vi hopper ind i år 2006.
Udover at få sit ansigt blæst op i kæmpeformat får vinderen en tur til New York med ledsager for selv at opleve begivenheden.
Ifølge Jon S. von Tetzchner, chef for Opera Software, er konkurrencen oprettet, fordi Opera skylder sine brugere alt.
Men det skal i ligeså høj grad ses som et tosset reklamestunt, som nordmændene hos Opera har en tradition for at gennemføre.
Tidligere lovede Jon S. von Tetzchner, at han ville svømme fra Norge til USA, hvis Opera 8.0 blev downloadet mere end en million gange på fire dage.
Den magiske downloadgrænse blev passeret, og Jon S. von Tetzchner måtte hoppe i badebukserne.
Under svømmeturen blev han ledsaget af Operas pr-chef, der befandt sig i en gummibåd. Uheldigvis gik der hul i gummibåden, og det endte med, at Jon S. von Tetzchner måtte redde pr-chefen i land.
Derefter blev svømmeturen til USA aflyst, og det var Jon S. von Tetzchner nok ikke helt utilfreds med. Der kan stadig ses billeder fra den begivenhed her.