120 ansøgere fik sig en dobbelt skuffelse tirsdag eftermiddag.
Ikke blot blev de mødt med beskeden i en mail fra Integrationsministeriet om, at de ikke har fået nogle af de opslåede stillinger som it-teknikker.
De måtte også sande, at ministeriet havde sendt mailen ud, så alle de øvrige 120 ansøgere kunne se, hvem der søgte nye udfordringer.
Computerworld har været i kontakt med en af ansøgerne, der ikke ønsker at stå frem, fordi han ikke ønsker at skilte med, at han søger job.
"Jeg blev noget forbavset over, at ministeriet ikke har nogle arbejdsgange, så det undgås. Hvad nu hvis kollegaer eller helt andre pludselig ser, at man er jobsøgende?" siger vedkommende.
Ekspert: Meget følsomt område
Ekspert i rekruttering Jannie Kluge fra headhunter-firmaet Kluge & Partners understreger, at diskretion og fortrolighed er essentielt, når man arbejder med rekruttering.
"Det kan have store personlige konsekvenser, når sådanne informationer rammer offentligheden, specielt hvis ansøgeren sidder i en uopsagt stilling."
"Man vil sikkert være den, som står først for, hvis en fyringsrunde rammer. Eller tænk hvis samarbejdspartnere eller kunder også er blandt ansøgerne?" siger hun.
En lille branche
Og it-branchen er en forholdsvis lille branche, hvor man kender hinanden på kryds og tværs, specielt hvis man arbejder inden for samme tekniske område, forklarer hun.
Hun understreger, at hvis man er ansat til at varetage sådanne processer, "må det tages med absolut alvor".
"Kvaliteten i forbindelse med håndtering af rekrutteringsprocesser skal underbygge og sikre, at fortroligheden 100 procent håndhæves," siger hun.
Ministerium: En fejl
Ministeriets medarbejder, der sendte mailen ud, skyndte sig at lave en tilbagekaldelse af den første mail. Og en lille time senere sendes så en beklagelse ud.
"Jeg beklager meget den tidligere sendte mail. Det var en fejltagelse fra min side," skriver medarbejderen.
Kommunikationschef Thomas Bille Winkel fra ministeriet kalder det "en beklagelig menneskelig fejl".
Han oplyser, at alle afdelinger nu indskrænker over for medarbejderne, at man skal være opmærksom på, at det ikke sker fremover.